Sunday, May 25, 2014

Tension

tension. as if waiting for something. tension as if expecting something. expecting is an ambitious way of saying hope; hope that colors will come. that emotions will flow. that the storm long awaited will succomb to me. that i will no longer long for that; of borrowing your eyes to see the old world as if perfectly new. love. let go.

jeg sitter med beina i kors. fugler synger. den gjenkjennelige lyden av sus i det fjerne. musikken fra anna karenina og løpende reklamer som forstyrrer det avslappende lydbildet. lytter jeg nøye kan jeg høre armbåndsuret mitt tikke. det er kjølig og en skulle tro at sulten snart stod for døren, med inviterende lyst til å bruke sansene. i nesa er det en tunell som du ikke ser, men som jeg føler. i nakken er det et stikk og en isende sensasjon. ikke smerte, bare følelsen av at jeg og mitt legeme er her akkurat nå. leppene mine er tørre. rundt meg er det mørkt og det skarpe lyset fra skjermen gjør meg bare søvning. jeg er omringet av bøker. tegnesaker. leppestift. jeg vurderer å dra teppe rundt meg, men gjør jeg det frykter jeg at jeg har gitt opp forsøket å gjøre noe nytt. jeg siterer poe og blir mer og mer gråtkvalt. jeg synger vocaler jeg antar at er russiske.

jeg finner en genser, det virker som en bedre idé en et stasjonært teppe. genseren er mobil. jeg skal reise meg men vet enda ikke hvilket valg jeg kommer til å ta. kanskje, hvis man skal tro the counselor og "the crossing" teorien, så har jeg allerede tatt mitt valg. “The world in which you seek to undo the mistakes that you make, is different from the world where the mistakes were made. You’re now at the crossing. And you want to choose, but there is no choosing. There’s only accepting. The choosing was done a long time ago.” ~ The Jefé (the counselor)

Waking mind and sleeping mind. ditt sovende sinn er klokere enn ditt slitte og lite oppmerksomme våkne sinn.

(Hoover image for original photo)   

0 comments :