Sunday, April 21, 2013

Project one-o-one

Jeg har i hemmelighet startet et lite prosjekt på bloggen. Foreløbig kalt "one-o-one". Prosjektet går ut på lister (selvsagt, jeg elsker jo lister!) og alle disse listene skal ramse opp 101 (et-hundrede-og-en) ting, ord, navn, titler osv i henhold til hva listens formål er. Jeg har kortet ned listen med 101 lister en del, for det vil bli et langvarig prosjekt hvor titlene under vil være de først prioriterte listene. Jeg har allerede begynt på 101 Portraits og 101 Words of Wisdom, som for øyeblikket ligger på rundt #77 og #13. Med gjevne mellomrom vil jeg legge ut flere. 101 Reasons to wake up in the morning er en liste jeg allerede har skrevet og kan bli funnet her.

I mellomtiden skal jeg skrive alle listene, og det vil ta meg lang tid, og ikke minst konsentrert tid. Jeg merker allerede at et er fryktelig vanskelig å komme på filmer som alle er driitbra, så jeg får vel fylle ut listene med litt sånt som "sier seg selv" at stemmer. Når det gjelder 101 Secrets må jeg vurdere dybden i den, i utgangspunktet blir det sikkert bare 101 fakta om meg som egentlig ikke er hemmeligheter men som ingen vet enda. Dette prosjektet gjøres kun for min egen del - jeg elsker lister, og jeg elsker å gå tilbake i bloggen og lese eller oppleve lister.

Noen av listene vil derfor bli delt opp i 101 forskjellige blogginnlegg, mens andre vil romme kun ett blogginnlegg. Jeg kan dog ikke garantere at noe av dette begynner å komme i bloggen allerede, jeg føler jeg må være ganske sikker på at jeg får til 101 eksempler før jeg begynner med noen publisering. Jeg har vært så dårlig på å fullføre ting i bloggen.. Jeg vil ikke ha det sånn igjen. Tidligere hadde jeg et Alfabet i bloggen som var halvferdig (nå fjernet) og "know yourself" utfordringen kom jeg heller ikke særlig langt på (den skal dog skrives ferdig for ordens skyld).


Følgende er de forskjellige listene jeg har planer om å fullføre. Hvorfor 101? Fordi one-o-one høres kult ut.

101 Secrets
101 Words of wisdom
101 Pictures of me
101 Ways to spend a day
101 Enjoyable songs
101 Memories
101 Amazing paintings
101 Gifs
101 Things I have to do before i die
101 Places I need to see
101 Pictures of travelling feet
101 Books to read

2 comments :

▲ FLO FEAT ▲ said...

I like this kind of project ! It's ambitious,and like you say, it gives you a reason to get up every morning. I support you on this way :)

Lene said...

Elsker lister!! Gleder meg til å lese alle dine :D