Sunday, April 14, 2013

In the memory of Baileys

Da Baileys gikk bort tok det ikke lang tid før jeg visste at jeg ville anskaffe meg noe som kunne symbolisert han. Noen ville kanskje tattovert seg, men da jeg ikke er helt der hvor jeg tattoverer avdøde dyr (kan fort bli en del) så ville jeg ha en amulet eller en ring med navnet til Baileys og datoen han døde på. Helst et kors også, hvis det er plass. Jeg gikk lenge og så, over alt etter fine amuletter, men ingen var Baileys, og ingen falt helt i smak; rent sølv med stygge dekorasjoner. Alt minnet meg om bunadssølv. Det ble bare feil, helt til jeg fant dette. 

Jeg kjøpte det på flekken og sendte det av gårde til gravering. Et kors fikk ikke plass, men det står ihvertfall Baileys i den ene delen, og datoen i den andre. Jeg skal ha et bilde av ham der så snart jeg får bestilt et. Smykket blir nå kalt for Baileys-smykket og vi behandler det som om det er hans minnesmerke, som en grav eller en urne.

2 comments :

Annaal said...

Innmari pent gjort. Er sikker på at han er takknemlig for det.

Catharina said...

<3