Tuesday, April 9, 2013

BioShock Infinite

For en spillopplevelse! fantasi, action, univers, gud, religion, mennesket, gudommelighet, menneskesinnet, spillbarhet, magi, nytenkning er en del av ordene som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på spillet. Det er en fantastisk historie, vågalt nok presentert i spillbart materiale selv om det ville gjort seg mer enn ypperlig i en film, og kanskje også med flere seere om det var en film. Det gir meg mange LOST-vibber, med hele verden og samspillet mellom deg, verden og sinnet. Skikkelig mindfuck greier som er dødskult. Alt dette blir du introdusert igjennom fantastisk gøyal og nytenkende spillbarhet. Columbia er en by bygd i himmelen og her bor folk som tror de er utplukket til å ta del i evigheten ved verdens undergang - eller rettere sagt de som har betalt seg dit. Dust forlater du bakkelivet med én tanke stemplet som mål "find the girl and wash away your dept". 

Uten å bli forklart hvorfor kjemper du deg igjennom en hel verden av ting du ellers ikke ville godtatt før alt blir forklart på så ulogisk, logisk vis som mulig. Neida, logikken er bare litt innviklet. Se traileren, den presenterer mange av de flotte bildene jeg så inderlig setter pris på i spillet. I tillegg til et lite inntrykk av lydbilde og spillmotorikk.
  Jeg skal være flinkere til å skrive om spill som virkelig treffer meg.

4 comments :

Fainting Spell said...

You like it? Have you already played it? I'm playing now... It's... it's great! I love two others Bioshock! But this is... just great!

Villfaren said...

Gleda meg svært til å få tid til å spille denne Bioshocken -og nå gleder jeg meg bare ENDA mer. Regner med smaken din er valid støff. :-D

Catharina said...

Fainting Spell:

Oh it's one of the best games ive played along side some other exclusively top-favs. Im done with it, started it over again already. Cant get enough. I like the first Bioshock game, never played the second (as its basically just a second episode of the first game). I tried playing the first one and its very exciting once ive played Infinite, though its a bit too much "jump-out-of-the-darkness-scary" action. Haha, I loove the action in Infinite, but im getting bored by shooting the Splicers in the first bioshock game. Though im very fond of the idea of having a city underwater, im more into the mindgame going on in Infinite. I LOVE the ending, and youll love the beginning even more if you play it through :D

Catharina said...

Villfaren: Vel, hvis spill du liker gjerne kan være litt innviklede og litt film-aktige eller gi deg en følelse av at du leser en detaljert bok så har du mye å se frem til. Alle de små tingene å ta til ettertanke. Vil annbefale deg å følge meg hver eneste sekund, og plukke med deg og lytte til alle lydbånd du kan finne - og ikke minst memorere ansikter, typer og navn. Du vil da få en like fantastisk opplevelse som meg :D