Saturday, April 20, 2013

another day flew by

just like that. dagen i dag har vært det den har vært. en dag. været var fantastisk. solen varmet godt og vi har gått flere turer i dag. godteri er konsumert og ingen film er blitt sett. elskling redigerer sin egen film og er svært opptatt med det. jeg har likevel tatt meg tid til å screencappe min absolutte favorittfilm til ære for bloggen. hvis photobucket slutter å tulle blir det publisert et innlegg i morgen. jeg ringte mamma i dag, og hun har fått påvist en lungesykdom (som hennes søster lider kronisk av og som i fjor nesten tok livet av henne). mer vet jeg egentlig ikke, men hun er sliten og mer enn 6 minutter på tråden ble det ikke. jeg tror at som følge av det, og at jeg ikke har noe kontroll på situasjonen, har gjort meg litt sårbar i dag. stort sett i godt humør, men veldig lett å knekke. plutselig falt jeg sammen da jeg ble påmindt at jeg ikke husker hvordan man lager saft av frukt og bær, noe mamma har lært meg. 

utover sånne trivielle hverdagslige ting så har jeg spist tomater i sola i dag og startet dagen med å tråkke i tiss. kattetiss. nå har jeg nettopp tørket spy og skulle egentlig til å ta en treningsøkt men ble brått distrahert. dessuten blir jeg misunnelig på alle som ser blomster som jobber seg opp av bakken. her har det igjen vært en regnskur, og nå er alt sørpete igjen. 

 ellers har jeg gått imot mine egne prinsipper og delt livet mitt på facebook, noe jeg sjelden gjør. dette etter en lang diskusjon rundt google's nye internett-briller. apokalypse og menneskets undergang roper i det fjerne spør du meg. i, robot, a.i og the matrix har allerede forutsett hvor ille det kan bli; hvorfor higer vi fremdeles etter det da? philip k. dick tok selvmord som følge av angst for at det skulle bli virkelighet. oi... dette eskalerte visst litt for fort, jeg tror jeg tar den filosofer'n en annen gang... anyhow: jeg blogger her jeg, så slipper ingen å føle seg tvunget til å ta del i det slik jeg daglig blir påtvunget å like og gratulere folk som jeg på ett eller annet tidspunkt i livet fikk nok kontakt med til at vi per dags dato skal være venner på face. hvorfor ikke bare dra sier du? jeg prøvde. greia er jo at jeg ikke vil være helt utestående sosial amøbe heller da.


0 comments :