Thursday, March 21, 2013

nostalgia

Jeg lekte med dette som soundtrack da jeg var liten. Vangelis, som på veeeldig mange måter er dårlig på å legge lyd til bilde, er en kjær favoritt fra barndommen min. Synt og slikt er det kun han som har lov til å surre med! Dette er hele soundtracket fra Ridley Scott's flopp (eller var den egentlig en flopp? Scott er ihvertfall så flau over den at han ikke gav den ut i usa såvidt jeg har forstått) Conquest of paradasie: 1492. Forøvrig en film jeg ikke skal la barnene mine se så tidlig som jeg gjorde.

2 comments :

Elette Vinter said...

Conquest of Paradise med Vangelis har fulgt meg gjennom hele livet, og da jeg var liten trodde jeg farfar sang i den. Han gikk i kor og han elsket 1492, så jeg hørte den hver gang jeg var hos ham, og derfor trodde jeg han var med på synge. Åh, den er så vakker <3

Catharina said...

Elette: åå så fantastisk! haha, jeg har hatt den med meg så lenge jeg kan huske selv. Først musikken, før jeg fikk lurt meg til å se filmen! hihi. Jeg trodde pappaen min kjente Vangelis siden han visste så mye om han og de hadde samme skjegg :P

Jeg har i gjennomsnitt hørt veldig, kanskje alt for mye, på Vangelis i oppveksten. Jeg hadde et musikkprosjekt om han på ungdomsskolen husker jeg, og jeg tror jeg ble over gjennomsnittet fan da jeg lærte meg all tekst i Friends of Mr. Cairo, den lange versjonen (tribute greie til The Maltese Falcon, filmen), og at jeg fremdeles husker det latterlig lange navnet hans. Evangelos, Odysseas Papathanasiou!<3