Sunday, January 27, 2013

how the weekend turned out spontaneously

De siste dagene før helgen var usedvanlig stressende. Nattåpent på torsdag, med motevisning. Jeg var ikke hjemme før halv 10, og jeg skulle rekke å gjøre en hel haug med greier før jeg la meg, stod opp og dro på jobb. Fredag ble en kreativ dag på jobben, og kort tid etter at jeg var ferdig på jobb satt jeg på toget til oslo sammen med elskling. Vi heiv oss på StenaLine Oslo-Fredrikshavn veldig spontant. Der feira vi en litt tidlig bursdag for meg. Selv om vi dro sammen med mange andre, og hadde planer om å innta alkohol, sovnet vi tidlig på fredagskvelden. Begge to i en bitteliten seng i lugaren vår. Vi kunne jo ikke sove fra hverandre? Neste morgen dro vi oss opp av sengen for å gå av en tur i fredrikshavn, bare for å gjøre det godt igjen. Da vi kom tilbake, sovnet vi igjen. Hah, jeg må nesten le; vi er litt kjedelige av oss. Ettersom vi ikke er fylt 23, noen av oss var det ikke sikkert vi kunne komme på båten, så vi gamblet litt, egentlig. Men halo, det er en rølpe-båt, og jeg og Rino er et gift, ungt, par som oppfører oss som om vi skulle vært 40 år, og vi oppfører oss finere enn alle 40-åringene som drar på danskebåten. Det er jo ingen harm i å ta med shoppende og sovende nordmenn?

Me and Rino at the boat looking for adventures  †  the deck  †  me and my fucked up hair wich ended up in a ponytail
Eating expensive food  †  I got a mushroom soup and some olivebread plus an irish coffee (worst combo btw), Rino got deer with mushrooms and rum.  †  me eating
reading frankenstein with my new buddy, Fievel(on my shoulder), drinking  †  eating candy cause it's saturday  †  frankenstein

Vi ankom Oslo litt forsinket, rundt halv 7. Med masse bagasje gikk vi til outland og jeg pekte meg ut en bursdagsgave (eller to), så tok vi toget hjemover. Vi hadde beregnet oss ti minutter på å gå bort til kinoen på jessheim og kjøpe billetter til Django Unchained, men da toget var forsinket fant vi oss selv i å småjogge (med masse tung bagasje og høye heler (høye heler på meg selvfølgelig, ikke rino)). Vi stresser inn, der er det kø, resepsjonist-dama loker med billettmaskinen. Elskling løper på do, jeg kjøper billetter. Jeg løper en del ganger ut og inn av kinosalen for dobesøk og bruskjøp før jeg setter meg til ro i grevens tid. Fantastisk film, bare så det er sagt. Vi kom hjem halv 1 på natten, sov og startet søndagen rolig. Bailern har vondt i tanna si han.

0 comments :