Wednesday, December 19, 2012

Upcoming Christmas

Jeg har ikke stresset i år, jeg har bare vært ekstremt opptatt. Det er ikke skjedd noe særskilt spennende som er mer verdt å nevne enn noe annet egentlig - sånn bortsett fra at svigers har fått en ny hund. Foreløbig er hans navn Dobi. Han er en kremhvit italiensk mynde på 11 uker. Ganske livlig kar som hyler hele natta.

Jobben tar mye av tiden min for å være helt ærlig. Når jeg kommer hjem orker jeg ikke sette meg ned ved en treg pc for å redigere bilder. Jeg foretrekker å gjøre andre ting, egentlig. Ellers har svært få julefilmer blitt sett, enda færre marsipanpølser er konsumert og veldig snart er alle julegavene innkjøpt (forut én bestilling fra USA som har vært litt trøbblete).

I går var vi på kino og så Hobbiten sammen med hele søskengjengen fra hver vår side. Litt kaotisk, men koslig! Jeg likte uforventet godt at det var brukt 48fps! Det gav en veldig følelse av nærvær.

Utover det så har jeg vært i det materielle hjørnet for tiden. Penger kommer inn og penger flyr ut på julegaver og et kjært par med sko som jeg har siklet over veldig lenge. Første turen i snøen med skoene derimot holdt på å ta livet av meg. Aldri igjen. Eller, ihvertfall ikke før til våren. Noen gaver har jeg kjøpt til meg selv (som de allerede kjøpte skoene) og andre gaver vet jeg hva er. Spendt dog, likevel.

Julen er hektisk i år. Romjulen forsvinner og det gjør nyttår også. Forhåpentligvis klarer jeg å stappe i meg litt julemat på tross av de trange klesplaggene jeg har ambisjoner om å ha på meg til festive anledninger. Jeg prøver å drøye julen ut litt. Vi pyntet og storvasket så sent som den 15. desember her i huset av forskjellige grunner selv om julebakst ble unnagjort den 1. Nå har jeg egentlig småe ønsker om å få alle gavene inn i papir uten noe mer slit, se et dusin julefilmer, drikke gløgg og bake litt ekstra. Deretter venter det to trær som skal pyntes. Hvis jeg ikke stikker innom igjen før den 24. vil jeg ønske alle dere og deres kjære en riktig God Jul og et Godt Nytt år! 

PS. Baileys har det fint, og Emma er kanskje drektig!










0 comments :