Wednesday, October 17, 2012

Tilbake til hverdagen

Vi kom hjem fra Tyrkia i går. Vi har hatt det helt fantastisk, men kroppen min besvarer stresset med å bli syk. Nå kan jeg ikke snakke. Jeg hadde heldigvis tatt meg fri i dag, så jeg skal sortere bilder/redigere dem og jobbe videre med skoleoppgaven jeg har fått tilbakemelding på.

Ulikt alle andre severdigheter som jeg brutalt har failet i å vise dere (Dubai, bryllupet osv), så skal jeg gi dere en god gjennomgang av alle stedene vi har besøkt i Tyrkia. Som jeg kanskje har nevnt dro vi på en reise igjennom "Lykia", der de tidligste sivilisasjonene i Tyrkia bosatte seg (hovedsaklig). Reisen fungerer som en pilegrimsreise for religiøse; da opphavet til både kristendom, islam og jødedom stammer fra den delen av Middelhavskysten  Vi besøkte flere byer og ruiner som tilhørte noen av de største byene tilbake i greske og  romerske tider.

Jeg elsker kultur og historie, og jeg ble bokstavelig talt revet over ende over hvor storslagent mye av Tyrkia er. Ikke minst floraen i området vi var i. Av og til så det jo ut som et frodig sted i Asia. Jeg gleder meg, så sant jeg har tid, til å vise fram og inspirere litt.

Da vi ankom Antalya med fly bar det rett på bussen og en lang, lang, lang kjøretur til hotellet over fjellet. Dette var det første stedet vi stoppet (naturligvis ved en kafé, jeg og elskling løp ut for vårt første møte med Tyrkia.)

2 comments :

Fainting Spell said...

Love

Lene said...

Velkommen hjem! Gleder meg til å se bilder & høre historier! Har savnet innleggene dine, jeg :)