Saturday, June 9, 2012

I cried for you

I dag felte jeg en tåre på jobb. Da jeg satt der og ventet på at tiden skulle gå mens jeg nynnet på "Lacrimosa" av Zbigniew Preisner. Den er bare helt fantastisk.

I dag felte jeg en tåre da jeg ressonerte over hvor utrolig heldige vi mennesker er, som får leve, og leve i bevissthet. Og hvor utrolig heldig jeg er som får leve et rikt og mangfoldig liv uten å være redd for at siste dag er kommet.

I dag felte jeg en tåre da jeg stirret Baileys inn i øynene, og virkelig tok vare på øyeblikket. Jeg er så lykkelig for hvert ekstra sekund jeg får. Som om jeg virkelig betyr noe.

I dag felte jeg en tåre da jeg i medynk gråt for alle de som fortjener så mye mer enn de har. Økosystem som blir ødelagt, dyr som blir utkonkurrert av en egoistisk og overlegen art. Levende vesner i sult.


Vi hadde planer om å dra til frognerparken i dag. Grill/bursdag. Jeg er glad vi ikke dro. Jeg hadde aldri i verden orket. Jobb, jobb, jobb. Slitsomt sier ryggen! I dag jobbet jeg fra 09-17 med super-pågang konstant. Stresse, stresse også jobbe en liten time på Floyd for å stenge. Og om så ryggen hadde vært med på det blir det en stor sum å betale seg inn til byen for to. Dessuten var det jo helt vanvittig dårlig vær til tider i dag. Strømmen gikk i et sekund på senteret til og med. Da snek jeg meg ut for å se på plaskregnet. Jeg elsker plaske-sommer-regn. Det er fint. Synd jeg ikke fikk løpt i dammene i dag.


Baileys hilser malende god natt på full mage.

0 comments :