Friday, May 4, 2012

Worlds best Icecoffee oppskrift

Om 35 minutter jeg ut døra og på jobb. Jobb i morgen tidlig også, så vi ses i morgen kveld. Da er det endelig helg! I dag har jeg på meg en genser jeg kjøpte til elskling i går, på carlings. den var fin til meg og, men jeg må jo skifte til jobbklær etterpå uansett, så det spiller ingen stor rolle egentlig....

Som avskjed tenkte jeg at dere skulle få en liten oppskrift av meg. Hade!

2 store porsjoner
16 isbiter
2 1/5 ts espresso pulverkaffe
6 ts sukker/søtningsmiddel (En kombinasjon av søtningsmiddelet natreen og sukker er spesielt godt)
2 toppede ts med vaniljesukker
Melk, helst H-melk. Lettmelk fungerer også.
Føy gjerne til karamelsaus om du har det liggende. Da kan du kutte ned på noe av søtningsmiddelet.

Liten forklaring:
Ha i isbitene, hell så melk til isbitene såvidt løfter seg. Dette hovedsaklig for ikke å drepe blenderen din, men også for å få riktig konsistens. Det forutser kanskje at du har en vanlig-lignende blender. Ha brutalt i alle andre ingridienser og skru på. Jeg liker den best om isbitene er knust til smoothie-is konsistens, men det er en smaksak.

1 comments :

Lene said...

Jeg klarer bare ikke kaffesmak, men nå fikk jeg jaggu lyst til å gi det en ny sjangse, så utrolig nam ut! :D