Tuesday, May 1, 2012

this is Prototype II

Etter å ha hatt null forventninger, men en liten frykt for at spillet skulle være i nærheten av The Incredible Hulk og InFamous, har vi lagt fordommene til side. Spillet er ikke noe jeg har planer om å skryte opp i skyene, men det er forventet, for det er ikke "min" type spill. Eller, "vårt" type spill.

Prototype II gjør seg likevel godt, da flere av verdiene du kan finne i InFamous og The Incredible Hulk på en måte er komprimert til en større og bedre greie. De fleste trives i et spill de kan boltres i, gjerne med superkrefter, slik som i ens drømmer (huh, har du ikke superkrefter i drømmene dine altså?). I prototype kan du ikke bare hoppe usannsynlig høyt, du er ikke bare usannsynlig sterk, du har ikke bare én enkel ferdighet, du har mange. Personlig synes jeg faktisk at historien er litt inspirerende også, litt Resident Evil-aktig. Men, det jeg hovedsaklig liker med spillet er mulighetene til å boltre seg. Jeg har aldri vært den som elsker overdrevne actionscener hvor fienden flommer til som maur i ett sett, men selv om det på et sett er slik i Prototype II, så er det moderat nok til å overleve for en gamer som meg. Det eneste som trekker ned litt er at du er en overdrevet bad-ass sort mann med disse kreftene. Jeg hadde foretrukket en Peter Parker lignende fyr. Heldigvis tillater kreftene i spillet deg å ta formen til enhver person du møter, dette gir deg også frihet til å leke inn i din egen verden som supermutant - kall-det-hva-du-vil.


Det føles rart å dedikere et blogginnlegg til Prototype II når jeg har kjennskap til så mange andre spill som burde fortjent en plass først. Kanskje jeg nevner Prototype II fordi det ikke er feilfritt? Jeg håper ikke dette vil bli sett på som spoiler, for jeg har ikke røpet noe av spillets storyline.

Point is: Liker du sandkassespill men syns at Skyrim eller GTA IV (gleder meg til GTA V!) er litt for begrenset? Trodde du at du skulle elske et spill om Hulken eller et mutant-spill som InFamous? Prototype er på en måte en kombinasjon av alt det, et map å boltre seg i, og tilsynelatende evige muligheter for å oppgradere kreftene dine. Dette kombinert med zombies og fiender. hah. Vel, selv jeg syns det er kult. Det første jeg sa da jeg så åpningsscenene i spillet var at det minnet om en kombinasjon av spillet I Am Alive og filmen War of the Worlds.

2 comments :

Fainting Spell said...

That game is good?? I want it! hahaha But I want a lot of games (for ps3 and wii, now I'm playing to Enslaved and Epic Mickey xD)

I'm fine ;) I've been sick and I can't go out to my house but now at the end I can it! hehe

Have a great week :P

Arevya said...

Jeg har sett en letsplay av det, men deserre ikke fått prøvd det selv =/ Jeg må si jeg liker det tho! Jeg synes de har utviklet seg helt fantastisk mye siden 1´eren, men kanskje litt for mye til tider. Mistet litt av den gamle sjarmen som de en gang hadde, det at man prøvde og prøvde for å forstå historien osv ^_^