Saturday, May 19, 2012

Sharing h♥rts

Jeg sitter og nyter været mens jeg synger en strofe fra "Friends of Mr. Cairo". Det høres mer ut som om jeg nynner, men jeg kan hele teksten. Jeg danser sittende i senga mens jeg pudrer ansiktet. Det er sol ute. Jeg skal på Floyd og jeg gleder meg. En time etterpå entrér jeg og elskling bussen på vei til jobb. Jeg hører en familiær musikk, men er noe usikker på hvor jeg har det fra og hva det er. Etter litt entusiasmespiring i meg selv (Da elskling overhode ikke har en anelse om hva det er. Dette er nemmelig min musikk-nostalgi fra tenårene.) Plutselig skjønner jeg det; det er jo den samme sangen som jeg sang på i morges! (ok, ikke akkurat den samme, men det er nesten! Jeg assosierer de til hverandre, det er nok) 

Nå er ikke komponisten bak Chariots of Fire, Conquest of Paradise: 1492 og Blade Runner ukjent. Men han er ikke akkurat kjent for sine artistiske utspring forut det. Ivhertfall ikke i min krets. Jeg har faktisk aldri hørt den sangen på radio, så jeg ble glad. Og det var med på å skape min lørdag (samt noen søte kunder på Floyd). 

(Dette er sangen jeg hørte på radioen kl 11.24 i morges)
Friends of Mr. Cairo ser ut til å ha blitt brukt i serien Fringe ifølge youtube? What do I know. Nå skal jeg visst drikke med svigers. Får vel skifte ut av pysjen da.

0 comments :