Tuesday, May 15, 2012

L'illusionniste

Jeg er fremdeles syk. Jeg er sliten. Jeg holder meg stort sett innenfor sengekanten. Jeg sover i tide og utide. Jeg er våken når jeg ikke burde være våken. Jeg har endelig fått stemmen tilbake. 

I natt sappet jeg tilfeldigvis forbi en film som virket veldig søt. Jeg fikk beklageligvis ikke med meg hele starten, men det gjorde ikke noe. Den var superfin uansett. Det viste seg å være en Sylvain Chomet film. Og jeg elsker jo den forrige filmen hans, Les Triplettes de Belleville. L'illusionniste røpte seg mot slutten av filmen da en karakter (som fremstår som en mekaniker) i Les Triplettes de Belleville, dukker opp som magiker i L'illusionniste. Da ble jeg litt ekstra glad.

Her er trailere til begge filmene. De er fine og burde ses. Jeg er glad jeg fikk muligheten til å vokse opp med Les Triplettes de Bellville.

L'illusionniste trailer:


Les Triplettes de Belleville trailer:

2 comments :

Lene said...

Godeste bedringen til finefine du! Har faktisk ikke hørt om noen av dem, men spørst om jeg ikke må få sett om jeg finner dem :)

Skyggemare said...

SV: Tusen takk! :) Ja, rekkefølgen er i samme rekkefølge som jeg tok dem.. Ble litt sånn "innover og videre innover"-følelse en liten stund der.

Håper du snart føler deg bedre! :)