Wednesday, May 30, 2012

The fact about Baileys


Oftere og oftere snakker vi om det jeg ikke vil snakke om. Oftere snakker vi om det som gir meg klump i halsen. Ofte snakker vi om det jeg ikke vil vite av: At Baileys er gammel og syk. At Baileys sin tid snart er over. At det er egoistisk av oss å holde ham i live. At vi ikke vil at hans siste dag skal være en dag med smerter slik det var for Noomi.

Baileys er 13 år gammel. Sphynxer blir ikke eldre. Baileys har en fortid vi ikke kjenner til, det eneste vi vet er at han har vært svært overvektig i store deler av livet sitt. Vi tror at han er fôret med dårlig mat, som har svekket kroppen hans. Ikke bare er han gammel, men han har mest sannsynlig nyre- og tarmproblemer. Han har sjelden fast avføring, og han tisser og drikker masse.

De fleste av dere kjenner han bare som "den rare katten" i bloggen. Men det er få som setter seg inn i at han ikke har lenge igjen.

Baileys er veldig oppegående, men han har sine dager. Jeg ser veldig mye til han, og kjenner veldig godt til oppførselen hans når han har vondt eller er dårlig. Men jeg er ikke alene om å mene noe rundt avlivning. Og selv om jeg kaller Baileys for babyen min, så er han ikke min. Det er ikke min avgjørelse å sette en sprøyte i ham. Og derfor er det veldig vanskelig når jeg føler at jeg ser og kjenner han bedre enn dem. Men kanskje det også gjør meg mer egoistisk?

Vi snakker om Baileys og Aliia, som "de gamle som snart må bort". Men, for å være helt ærlig så sliter ikke Baileys like mye som Aliia. Skal man sammenligne ser man jo forskjellene. Baileys spiser masse selv om han sliter med tennene, Aliia svelger en bit i ny og ne og nå henger tenna ut av kjeften på'a. Baileys har friske ører og øyne. Aliia hører lite og er nesten helt blind. Begge har blitt fôret på drit tidligere i livet, men Baileys har fått gode vaner. Aliia har dårlig kordinasjonssans og hun har begynt å miste pelsen sin. Selv om vi tar Aliia trenger vi vel ikke ta Baileys?

Jeg skulle egentlig ønske at jeg bare fant han død en dag, i bula. At jeg ikke skal måtte være med på avgjørelsen. At han ikke skal ha spist opp alt kattegodiset sitt før han dør.

Jeg bare advarer dere, maskoten i bloggen har ikke lang tid igjen.

Most of you know Baileys as the naked maskot in my blog. But few of you know that he is old and that he has little time left to live.

 Åh, jeg tror jeg rømmer med Baileys slik at "vi" kan dø i fred. Bebigrisen min ♥

14 comments :

Draupne said...

SV: Aaaw, tusen takk søteste!<3 :')

Jeg elsker å gå tur, så jeg prøver å finne noen fine plasser her og der for å kompensere for at jeg ikke har den fine eventyrskogen min rett utenfor døren lenger. ^^

Hihi, ja. Det blir spennende. De skal visst "spleise" på han hår også tror jeg, selv om håret hans er veldig langt fra før. Håper jeg får se bilder. Det er jo litt rart at han skal være "modell" for noe jålete greier, men han ble spurt av bestekompisen sin, så det er jo mest for morro skyld. xD

Haha, 10 000 kr? :O Hva skulle de bruke huet hans til da? Håper inderlig det var håret det var snakk om. xD

Moomin said...

Every time I see his face in my reading list I hope it's not for the last time, but (despite not knowing you or you knowing me) I do think about this too. You WILL know when the time is right. He will show you.

He seems like such a sweet boy, I hope you have plenty of time left with him yet.

KILLKINGLIFE said...

Sv; åhhh tack fina du! :D:D <3
Btw, vart har du köpt kläderna i inlägget under detta? :D Super fina tröjor! :D

Hur fick du en sådan "back to top" ikon?? :O:O försökt skaffa en sådan i evigheter ju! :O

Catharina said...

Moomin: aww, thank you. It meens a lot <3

Draupne said...

SV: Godt å høre! xD Jeg hadde ikke barbert meg på huet for 10 000 kr. Hadde jeg fått 100 000, hadde jeg kanskje vurdert det. xD

Æsj, myr. Det er bare fint å gå i med støvler.

Circium said...

Åå, så trist å lese.. Jeg bare sender deg et <3. Baileys er jo en stor del av bloggen din, så føler jo nesten at jeg sier "hei" til han daglig.

Draupne said...

SV: Nei, synes håret er litt mer verdt enn det. xD Bra han er enig.

Hihi, ja, sant det. Det er litt trist å vandre i myren, dog den er fin å se på!

Villfaren said...

:\ Baileys <3

Villfaren said...

:\ Baileys <3

Elette Vinter said...

Uff, så trist :( Gi ham masse kos fra meg, jeg synes han er så nydelig. Håper han holder ut en stund til uten store smerter <3

Fainting Spell said...

<3 much love for you ;)
(would like to understand you better, but with translator is impossible, sorry :( )

Lene said...

Det er helt forferdelig med sånne avgjørelser, jeg hadde en gang ei rotte som skadet nakken sin så alvorlig at han måtte avlivest for å ikke leve i konstant lidelse og det var forferdelig selv om jeg bare hadde hatt ham ei lita stund, så kan ikke se for meg hvor tøft dette må være, masse hjerter og gode tanker til både deg og Baileys! Det er bare å si ifra om du trenger noen å snakke med eller støtte, jeg er her <3

Pixie Phoenix said...

å måtte ta en sånn avgjørelse for kjæledyret sitt er noe av d verste for alle oss som er glad i dyrene sine.
Føler me deg og håper at Baileys siste dager, når enn de kommer, er så gode som de kan være for alle parter

Catharina said...

// Tusen takk dere. Det hjelper virkelig med så fin støtte. Baileys er også glad i dere.