Saturday, March 24, 2012

free for once

Nå kom jeg nettopp inn fra en deilig luftetur i det fine været. Jeg har hatt så vondt for Baileys i det siste, for han er mye nedfor. Han blir derfor dullet ekstra med til tider. Rino dro på jobb kl 11, og agendaen min tillater egentlig ikke pauser som denne, men jeg kan jo ikke bli inne og rydde når det er fint vær. Jeg har sitti inne på en stol og jobbet alle de andre fine dagene denne uken; jeg hadde ikke kunnet tilgi meg selv om jeg ikke hadde vært ute.

Jeg surret Baileys inn i et rødt teppe, tok med litt proviant (holdt på å koke kaffe til termosen, men klisjé er jeg altså ikke). Jeg dro med meg kamerabaggen og vi la ut på en nokså kort tur. Baileys har faktisk aldri vært ute før. Han har hele sitt liv vært en innekatt. Det har hendt noen sommere at han har sneket seg ut, men han har aldri fått være ute, lovlig.

Baileys var nølende da han steg ut av teppet, men også litt ivrig. Jeg går videre og lar han være litt for seg selv. Panisk skrikende og joggende kommer han etter meg, bleikfisen. Vi gikk litt innover i skogen, Baileys gikk laangt og jeg gadd ikke. Jeg fant en stein og satt meg der og ventet. Det tok ikke lang tid før Baileys igjen feiga ut og kom skrikende tilbake til teppet og kosekroken. Jeg fikk tatt noen bilder av ham der han satt alene i teppet sitt, også gikk vi tur sammen i skogen. Baileys fikk til og med bæsje ute!

Bilder av turen kommer senere. Jeg må visst bare tømme hele pc'n min for skrot først.

Nå sitter vi og koser. Jeg må egentlig begynne å få gjort alle de tingene jeg ikke fikk gjort hele uken. Jeg har allerede rukket å farge håret, så nå står rydding, vasking, støvsuging, bytting av sengetøy og sortering/vasking av klært for tur. Dessuten er det flere ting jeg vet jeg kan gjøre i resten av huset. Mens jeg omhyggelig sorterer alle disse planene jeg egentlig ikke vil gjøre blir jeg bedt spontant om å jobbe i dag. Av alle dager er dette den dagen jeg minst kan jobbe på. Det er så mye som står i veien for at det går akkurat i dag.

0 comments :