Monday, February 13, 2012

sugarstop

Æf, vel. Dette var mitt siste møte med raffinert sukker. Jeg skal prøve å slutte helt med kjemiske søtningsstoffer og raffinert sukker. Uraffinert fungerer, men jeg vil bruke denne annledning til å få kroppen min til å fungere optimalt. Det er rart hvor utrolig mye sukker man tilsetter forskjellig mat, så nå må jeg inn i en "lese-på-pakka" periode igjen. Dette er en av flere utfordringer jeg vil prøve meg på. 30 dager er første mål, men hovedmål er å slutte for alltid. Neste mål er å kutte ut all masseprodusert mat, eller mat med tilsettningsstoffer, eller mat du ikke ser hva er laget av. Ellers skal jeg også holde meg 100% unna palmeolje, det kommer heldigvis ikke til å bli vanskelig. Jeg burde starte økologisk med en gang, men det er ikke lommeboka med på. Anywho, ønsk meg lykketil å bli gjerne med. Jeg skriver det i bloggen for å pushe meg selv. Svikter jeg nå, så blir byrden større ettersom jeg har det skrevet ned.

1 comments :

Fainting Spell said...

You're right! I've tryed to quite myself transgenic adn rubbish-food... but it's so... yummy? xD Lately I eat better, but always I come back at that food u.u
But it's true that I never cook with palm oil it's sooo carcinogenit, really any vegetable oil is carcinogetic, I don't understan how people can eat food with that, and I don't understand too how can sale it u.u
Good luck! I'll try too eat more healthy!