Monday, February 13, 2012

eksistens kontra liv

inimellom tenker jeg i frykt over at livet skal være over, jeg skal se tilbake og innse at jeg glemte å leve. jeg skremmes av tanken på å kun eksistere. jeg glemmer å leve. for noen netter siden levde jeg. midt på natta gjorde jeg noe jeg har hatt lyst til helt siden jeg flyttet opp hit. jeg gikk over et jorde og inn i en bestemt skog, en skog jeg faktisk ikke har gått i før nå. alt var så vakkert. trærne levde. snøen de kastet på meg. bakken pustet. jeg lå under et tre i en halv time og nøt det. kulden; vinden som snakket; lyset som ble skarpere. da jeg gikk hjem kunne jeg ikke holde meg fra å smile og le. jeg måtte stoppe. månen tittet fram og kastet en skarp skygge etter meg. som om det var midt på dagen. det var så vakkert som bare norge kan være. nå er det ingenting som stopper meg fra å gjøre akkurat det jeg har lyst til.

3 comments :

Draupne said...

Det hørtes fantastisk ut! Synd man ikke gjør slike ting oftere. Man bruker veldig mye tid på å bare være til. Og det er jo veldig synd, med tanke på at man kun har ett liv.

Fainting Spell said...

That must be so... nice... Definitely I don't want live in Spain xD

[lisabjernhagen] said...

Vilka fina bilder! älskar vinterlandskap <3

sv: ja det var mycket mysigt kan jag lova :D happy valentines day dear! <3