Tuesday, February 7, 2012

"2011" part 1/4

JANUARY
24. Januar spiller Rino inn Nore Arikwa med min assistanse. Vi filmer ute på isen i Maridalen og på Frogneseteren. Dagen var dødsslitsom og ble reddet av Maria, svigermor, da hun ankom Maridalen med kaffe og boller.
(Filmen er ikke ferdig slik. Den var ferdig med 'After Effects' arbeid. Da var himmelen rosa, du skimtet enorme planter på himmelen, rare vesner fløy over karakterene og majestetiske fjell reiste seg i horisonten. Produktet mistet vi i posten da noen hadde vært dumme nok til å sende av gårde den eneste kopien av filmen med After Effects.)

FEBRUARY
Vi feiret bursdagen min her oppe til en forandring. Familien min kom på besøk og jeg ble overrøst med et enormt stykke sjokoladekake. Jeg fikk alt jeg kunne tenke meg, en liten termos, filmer, Dalí parfyme, klokke med lærreim og et syngende Star Wars kort!

Vinterferien kom og vi passet vi huset og dyra til naboen. Søsteren min kom på besøk en helg og vi hadde det fint.

Mette kommer innom med pirat-bursdags-pakke:

Jeg husker jeg satt og leste Gift mens jeg så på et "Jorden etter mennesket (eller noe lignende)" program mens jeg får en tekstmelding av norsklæreren min hvor han nok en gang gratulerer meg med særemnet.

Vi blir kjent med Bogdan etter hans opptreden i Norske Talenter. Før vi aner ordet av det komponerer han en sang til Rino. Vi stikker innom på kaffe flere ganger og hjelper Bogdan til å kommunisere med folk.

Jeg spiser mine første makroner fra PASCAL og forelsker meg i smaken "salt karamell". Senere bestiller jeg min første pakke fra ELF.

MARCH
Tallulah brekker benet idet hun prøver å skjule bevis for at hun har vært spisebordet. Søndag natt til mandag ble en smertefull og lang natt for oss alle før Tallulah ble brakt til dyrlegen på mandagen. TV-Norge med "Dyrlegedrømmen" filmet Tallulahs historie. Hun fikk operert inn en støttestang i foten, en stang som på mirakuløst vis brakk. Foten grodde skjevt og hun utviklet et fryktelig sår inn til benet på albuen. Med lite håp gikk vi igjennom en fryktelig rensingsrutine med skriking hver dag. Hun tilbrakte 4 av sine tidlige måneder bak en grind. I dag ser hun ikke ut til å ha tatt med seg den traumatiske opplevelsen - heldigvis.


Jeg var ikke så flink til å kle meg i mars. Jeg gikk i shorts da det var kaldt og ullklær da det var varmt.

2 comments :

Fainting Spell said...

Re: Yes! Me too! But I hate when the wind blows hard! I'm afraid of x)

Lene said...

Whoop :D Skal se filmen i morgen når Henrik og Mira ikke sover, gleder meg! Skjønneste gavene og wee for fine bursdager! Og ikke minst for gode særemner :D Synes fortsatt at Bogdan burde ha vunnet. Fine Tallulah, bra hun ikke ble helt ødelagt av alt styret, hun er alt for skjønn til det! Gleder meg til neste :D