Wednesday, November 2, 2011

The piercings

Det føles egentlig merkelig og ubetydelig å blogge om piercingene når viktigere ting foregår. Burre er enda ikke kommet hjem, og jeg klarer ikke la vær å tenke på hva som kan ha skjedd.

Piercinghistorie blir det likevel.

Jeg har allerede fortalt om den enorme spanjolen som overraskende nok skulle spidde meg, da jeg hadde håpet at lille Susanna (som forstår godt engelsk) skulle gjøre det. Spanjolen hadde jeg ikke hatt noe som helst dialog med, og jeg fryktet litt at han ikke skulle være like nøye som meg på hvor han  skulle plassere piercingene.

NB, laaangt!
Noe annet som kanskje er verdt å nevne (da noen sikkert har tenkt på det) er lokalet og folkene:

Jeg går ikke inn i et hvilket som helst tatto/piercingstudio i et fremmed land. Jeg er grundig på hvor jeg går, og jeg følger ikke bare lommeboka når det kommer til permanente "inngrep" (Piercinger er kanskje ikke så alvorlige, men jeg liker å se det slik). Jeg har gått forbi utallige sjapper ved navn "Tattoo" i Spania, og jeg kan ikke fatte at noen ville våge eller gidde å sette sin fot innenfor et slikt studio. Et studio som er så lite engasjert i yrket sitt at de ikke engang velger et navn å bli kjent med. Jeg føler at det sier mye om engasjemanget de legger i grundig arbeid ved renslighet, samarbeid med kunden og gjennomføring av arbeidet om det så gjelder tatovering eller utsmykninger. Red Dog Tattoo er dessuten tattosjappa som stefaren og moren til Rino har gått til de siste årene. De begge har returnert med fantastiske tattoveringer (og det er ikke ofte jeg setter pris på tattoveringer da jeg er kreeeesen). Anywho; denne bakhistorien gjorde meg sikker nok til å stole på parret som driver sjappa. Rino la sin gamle tribal i Daves ansvar, og har nå fornyet hele overarmen med landskap og motiv.

Over til piercingen! 4 hull på rappen. Jeg svetta som en gris etter de to første hullene og jeg skal innrømme at den siste, tvers igjennom øret var vonnest! Terje ville filme meg, men jeg takler egentlig ikke folk rundt meg når jeg piercer meg. Rino fikk være der da, men da han maste om å holde hånda mi, eller ta på låret mitt måtte jeg si nei og dytte han vekk. Jeg takler ikke slikt når jeg må fokusere på å ikke besvime! Ops, jeg sjeler på bildet. Jeg drikker Freeway (i fanta-flaske) for å få opp blodsukkeret.



Rett ut til de andre, sette seg ned med pizza i hånda for å slappe av og vente på de kommende dunke-smertene. 700 kr for fire hull + smykker, samt en desinfiserende spray.

6 comments :

Skyggemare said...

Veldig fine piercinger og sånn som jeg har sett deg her på bloggen tror jeg absolutt du kler dem :)

Merethe spirited away said...

ooooh :0 nice!! jeg vill også ha masse piercinger i øret :0 :3

Er Burre ennda borte? :c

// takk takk :D ^____^

Gwen said...

How painful is a tragus piercing?

Catharina said...

Merethe: Burre er fremdeles borte, ja :(

Catharina said...

Gwen:
A tragus didn't really hurt much. Its over in some seconds anyway. I wouldnt have bared out with 4 piercings in a row if it had been really painful! :o

Draupne said...

I love them! Kunne tenkt med noe slikt selv, men er litt skeptisk på brusk-piercing. xD