Friday, November 4, 2011

In real life

Noenganger, når jeg laster opp bilder av Baileys, føler jeg at dere får et litt feil bilde av hvordan han er og ser ut. Personlig har ikke jeg falt for sphynx katter fordi de er "sære" eller "stygge". Jeg vet det er mange som ønsker seg dyr som skiller seg ut fordi det liksom er "kult". Personlig har jeg alltid ønsket meg en nakenkatt, noe som førte til at jeg ofte tegnet nakenkatter. Da annledningen bød seg og Baileys trengte et hjem stemte jeg for at vi skulle adoptere han. Jeg hadde jo ikke en eneste ide om hvordan de var å klappe, kose, bade, eller omgås overhode. Den gangen var han bare søt.

Baileys er nemlig en av de søteste kattene jeg har sett (og jeg er faktisk veeldig kresen på katters utseende og gemytt). Grunnen til at jeg føler at dere kan missoppfatte er fordi Baileys blir omtalt som den "feite, siklende, skrikende", og jeg klandrer ingen for å synes stygt om han ut i fra bildene. Han kan jo se ut som den jævelen noenganger! Men, i virkeligheten er han bare den kosende, snakkende nysgjerrige katten som alle drømmer om. Og for troverdighetens skyld vil jeg legge med noen bilder tatt uten blits. Baileys blunker alltid med blits, og det setter han i et ordentlig dårlig lys. Baileys er faktisk en veldig pen og søt katt, noe få kanskje har sett. Mange av dere som digger Baileys hittil gjør det kanskje på grunnlag av den personlighet dere har sett med gif'er eller fordi han generelt er en litt kul katt med tenna/tunga på tørk. Jeg skal ikke si sikkert, for personlig syns jeg han er dritsøt på sitt styggeste også, det kan jo tenkes at noen av dere også syns det for alt jeg vet. Anywho, cutie much?

4 comments :

Marthe said...

Jeg synes Baileys er kjempesøt, og jeg er også utrolig kresen, og synes ikke hvilken som helst katt er vakker. Jeg er veldig begeistret for nakenkatter (men av en eller annen grunn ikke at nakenhunder), og synes at de jevnt over er utrolig fine dyr. Baileys høres ut til å ha den perfekte personlighet i tillegg, så jeg forstår veldig godt hvorfor du er så glad i ham :)

Marthe said...

Jeg synes Baileys er kjempesøt, og jeg er også utrolig kresen, og synes ikke hvilken som helst katt er vakker. Jeg er veldig begeistret for nakenkatter (men av en eller annen grunn ikke at nakenhunder), og synes at de jevnt over er utrolig fine dyr. Baileys høres ut til å ha den perfekte personlighet i tillegg, så jeg forstår veldig godt hvorfor du er så glad i ham :)

Lene said...

Han er helskjønn! De kattene jeg virkelig har falt for er nakenkatter og de store pelsbombene av noen norske skogskatter og fascinasjonen har aldri ligget i at de er rare eller sære, men at jeg rett og slett synes de er nydelige! Baileys gir meg lyst på katt! Bare synd Mira ikke er så supergira på katter x)

Fainting Spell said...

I love your cat, I like the sphynx cat, really I think that they are cute without hair, hihi. My little cat seems a gremlin, she's crazy, she bites me... with love, but she bites me xD
Really I love all cats in the world!
I like dogs too... but ususally I prefer the big dogs, my favorites are rootwailler and greyhounds!