Sunday, November 6, 2011

Den første søndag i november

"Allehelgensaften" er en salig kveld. Vi minnes de døde i dag og hvilken dag er ikke bedre å gravlegge noen på, enn denne? Like før det ble mørkt la vi Burre i et gjørmete hull i bakken. De to nyfødte valpene la jeg om halsen til Burre. Gjorda er oksygenfattig, men forhåpentligvis skjer det mye før frosten setter seg i bakken. Vi gravde ned til en tidligere dyregrav. Noen har vært smarte nok til å legge dyret i et ikke-organisk teppe, så vi kom egentlig ikke dypere da teppet stoppet oss.

Kanskje jeg endelig kan legge fra meg vanene og innse at Burre er død?

Jeg bruker annledningen til å nevne Mormoren, Morfaren, Oldemoren, og tanten min Jorunn som alle døde for en stund siden. Fetter Johnny og onkel Palmar (som jeg aldri har møtt) også. Savnet ligger størst i tapet av Oddmund i august og Burre i (antageligvis) slutten av oktober.

Igjennom årenes løp har jeg alltid på følelsen av at høsten/vinteren tar med seg flere liv enn sommeren. Jeg håper bare ikke at mine kjære familiemedlemmer (som har vært syke i lengre tid) skal bukke under. Og jeg håper at kjæledyrene Aliia og Baileys skal leve usannsynlig mye lengre enn anntat.


Jeg ønsker derfor alle dere en fin kveld. Og om dere sørger, så sørg med glede over minner, og sørg sammen med noen, det gjør alt lettere.

4 comments :

stinelida! said...

jeg elsker designet på bloggen din! utrolig fint!

~ ja det jeg også tenker. det er jo veldig lett og bytte men jeg er så lat så jeg kommer aldri till og gidde det tror jeg. kommer nok til og ha tunnellene en stund siden de liksom går till alle kler og slikt. pluss att jeg fikk de igave. det gjør det jo litt spessielt:)

Nathalie said...

:( Er så trist og lese om!

Draupne said...

Håper det går bra med deg<3

Fainting Spell said...

I hope you are ok! ♥