Friday, November 4, 2011

4 november 2011

Det som started som en kjølig og dyster dag skulle uten tvil bli den mørkeste dagen i november.

Det småregnet. Hvorfor hadde jeg ikke gått her tidligere? Jeg går alltid her. Hvorfor akkurat i dag? Tilfeldigetene gav opplevelsen liv som i et mareritt. Broren til Rino kommer og spør om jeg kan være med å se på en påkjørt katt ved butikken. Han klarer ikke å identifisere den. Vi frykter det verste.

Jeg vet allerede at det er Burre som ligger utstrukket i grøfta men jeg gråter ikke enda. Stripene hans er vanskelig å se, for regnet har gjort ham helt sort. Den orange underpelsen avslører dog det vi alle frykter, men det er bare jeg som vet. Jeg trer posen på hånda og vender ansiktet hans opp for å være helt sikker. Lille Burregutt. Jeg klarer ikke holde meg fra å gråte.


Jeg sparer dere for synet av katten i grøfta, men av alle syn man kunne sett av ens egen påkjørte katt, var det ikke så ille. Det så fredlig ut. Regnet har skylt vekk det som ville vert vondt å se. Jeg håper bare det skjedde fort.

Tusen takk til alle dere som har hjulpet meg med å holde håpet oppe. Hadde jeg bare gått den veien tidligere i uken så hadde jeg ikke hatt mulighet til å håpe. Han har liggi der en stund.

Vi har tatt han med oss og skal begrave ham i hagen sammen med de to valpene Wictor og Tessie som døde.

16 comments :

Lene said...

<3

Morire said...

Det er så utrolig trist! Får tårer i øynene selv av å lese. Kjæledyr er noe av det fineste som finnes, og det er grusomt når de lider.

Draupne said...

:'(( Jeg gråter.. det er så trist når dyr dør.. Ihvertfall på en slik måte.

Nathalie said...

Huff :( Kondolerer.
Har funnet kattene mine i grøfta og det er helt grusomt.
Du kan heller ikke tenke att du skulle ha gått der, du viste jo ikke att han var der. Har ofte tenkt det jeg og men må bare slå det fra seg.

Draape said...

Huff, det må ha vært fælt å se sin egen pus slik! Håper det går (etter omstendighetene) bra med deg! <3

Skrømt said...

Ufattelig trist å lese :c kondolerer..

sv: Catharina : Åh? Jeg synes dem er bra jeg :) Do that! Jeg har endel farger nå så vis du vil at jeg skal skrive et inlegg om neglelakkene jeg har så kan jeg godt de? Og ha de på neglene så du ser hvordan de ser ut.

Maddis said...

:'(((
Jag beklagar.

Torny said...

Kondolerer så masse!...

Har selv funnet min egen katt på kjørt...

Torny said...

Den kostet ca 2200. Det fantes en billigere verson også:)

Fainting Spell said...

I'm so sorry :(

Nictea said...

Mmm... I love cats... :)

Villfaren said...

:(

Werothehero said...

Håper det går bedre med deg. dette var sårt og trist.

Septikemi said...

:( Jag beklagar verkligen sorgen. En katt kan verkligen betyda allt i ens liv. Hoppas ni fick uppleva mycket fint av det liv Burre hade.

SV: Jo det finns en hel del läkare som inte riktigt vill undersöka ordentligt. Väldigt irriterande att få höra att man är "frisk" trots att man känner att man inte är det. Hoppas du får svar på dina besvär!

Skyggemare said...

Dette var triste nyheter :(

<3

Merethe spirited away said...

Awh :c <3
Håper virkelig også at det skjedde fort :c
Er glad du fannt han slik at han fikk en verdig begravlese!! <3