Thursday, September 29, 2011

Baby Baileys is ill

Han er riktignok ikke syk på bildet (har ikke tatt noe nytt bilde i dag), men han er tilsynelatende veldig dårlig. Hver gang jeg vekker han ved å kose ham igjennom pleddet han alltid ligger tulla inn i, så pleier han å snakke for å finne ut av hvem det er som koser på ham. I dag sa han ikke et pip. Han løfta ikke på hodet for å se ut av pleddet heller. Malte gjorde han ihvertfall ikke.

Jeg tok han på fanget for å nusse og syns-synd på litt og fikk se og høre at han er nokså tett i nesegang og hals. Dåvne, blanke øyne, lang reaksjonstid og tydelige smerter (mest sannsynlig hodepine pga smerter i bihuler).

Konklusjon: Baileysbebien min er sjukling. Forkjølet, noe værre enn jeg har sett ham tidligere, men jeg håper ikke han får pustevansker som han har hatt tidligere. Har ikke råd, og han er for gammel for veterinærbesøk. Å behandle symptomene skal jeg nok klare, så lenge han klarer seg. Han satt seg i sola i stad (og malte), så kanskje han bare klagde litt ekstra på fanget i stad?

4 comments :

Lene said...

Awh, skjønningen må ha meget mye god bedring!

Wida said...

Oh my goodness! Your cat is SO adorable!

Wida
Missing Amsie Blog

Danarki said...

Stakkars pusen! Håper han blir fort frisk

Nathalie said...

Får håpe han blir bedre :)