Friday, September 2, 2011

† 26.08.11

Vet du hvem Oddmund er? Har du fulgt med lenge nok til å lese om mannen som ved første møte satte så store intrykk i meg at jeg følte en dør til lyset åpnes foran meg? Har du noengang møtt et slikt menneske? Jeg møtte Oddmund.

Tidligere i dag, fikk jeg vite at han jeg skulle ønske var litt min, er død.

16. april 2011
"Ou, og dessuten traff jeg Oddmund igjen i dag. Fantastisk fyr jeg kunne tenke meg å tilbringe mer tid med. Jeg hadde oppriktig savnet ham, og har aldri før blitt så smigret ved å bli husket og hilst til. Jeg skrev et kjærlig innlegg om Oddmund etter mitt første møte med det flotte mennesket her."

Oddmund var Gretes (Rinos bestemor) siste venn. Av de jeg har truffet var han den flotteste av dem alle. De brune øynene som betraktet så vennlig. Huden som så tydelig hadde overlevd vind og vær i mangt et år. Stemmen som kunne varme og kroppen som kunne tale. Jeg er dypt, dypt sørgelig påvirket av denne nyheten. Jeg hadde gledet meg til at jeg følte jeg kunne tilbringe mer tid med ham. Tilbringe mer tid med ham som inspirerte meg til å ønske å bli en lærer.
Hvil i fred, Oddmund. Du hadde en venn i meg.

1 comments :

Skyggemare said...

Så trist å lese, høres ut som en person som har gitt et skikkelig inntrykk.