Thursday, August 18, 2011

surr i hodet

med grusom gul neglelakk sitter jeg i en lilla seng omringet av papirer. i hodet mitt surrer kattunger, hundevalper, og tessie som ligger stiv i en pose på skapet. magen min fordøyer jobbalternativer og en ikke særlig fortjent litago muffin. jeg tenker på hvor lite jeg faktisk føler akkurat nå. jeg minnes bare de seneste øyeblikkene hvor jeg følte noe, fysisk. krampe i hofta under fødingen i natt, vondt i magen for ti minutter siden, vanskeligheter med å fokusere synet som gjør vondt. jeg tenker på hvor lett jeg kunne sovnet om jeg la meg ned. jeg tenker på at livet er hardt og at det beste var å automatisk bli tvunget inn i en hverdagsrutine igjen selv om det også er hardt. jeg tenker på serien til elskling, the poo. den er episk. neste episode er til å dø av.

jeg savner togturer, fisking, soppsanking og ferie. jeg skulle ønske såret på benet mitt hadde grodd, og ikke fått jumbostor skorpe som revner. vondt. det føles meningsløst å savne noe jeg i utgangspunktet lett kan oppnå. det er så nære og så fjærnt på samme tid. jeg er sulten, men egentlig ikke. jeg vil dokumentere alt fint i verden, men jeg må være tålmodig. jeg vil forsvinne inn i mengden av myldret. som damp. jeg lurer på hvordan det føles, at alle partiklene i kroppen går igjennom fisjon. tenk om ikke alt kommer tilbake på samme plass når du skal inta riktig sammensetning igjen. kuskinn fra skinnjakka i ansiktet.

hvor skal jeg få energi fra. ihvertfall ikke fra en nedslitt psyke som fungerer som en hypokondrisk, hviskende djevel som elsker å sitte på skulderen. jeg er ikke hypokonder, jeg er bare sliten.

3 comments :

[lisabjernhagen] said...

sv: tack ska du ha! :D

Taran Helén said...

// aw, takk! :D

Anonymous said...

"tessie som ligger stiv i en pose på skapet"

Haha uff! Hvorfor kommenterer ikke folk det? En stiv hund på skapet er jo ganske sykt.