Saturday, August 13, 2011

"Storm shall be the overcomer..."

En av de siste dagene vi var på hytta bestemte vi oss for å dra ut med båten tidlig. Vi dro til sandøya (eller sandøen om du vil). Det blåste en del den dagen, men ikke nok til at turen uteble. Med topp, bluse og Rinos t-skjorte var jeg svært fornøyd. Jeg brukte tiden på å spise pistasjnøtter, lese Moby Dick mens jeg hørte på bølgeskvulpene og gikk en tur og "lekte" mens jeg fotograferte.

Akkurat idet jeg hadde sluttet å fryse og begynte å virkelig kose meg; buldret det. De truende uværsskyene i horisonten hadde blitt enda tydeligere og kommet enda nærmere. Terje, Rinos stefar var helt (les: Hero) og vi alle satt noe nervøse i båten i retning rett mot uværet!

Det var et flott syn. Skyene, kontrastene. Bildene mine er ikke helt nøyaktige på å gjengi tilværelsen; for lyd, lukt og følelse hadde mye å si. Det buldret og blinket i skyene, men da jeg endelig fikk filmet et lyn hadde ikke kamera fokus.

Det er helt klart en opplevelse jeg ikke ville oppsøkt, men likevel en hendelse jeg vil huske godt fra sommeren 2011. Det var ikke plass til alle i bilen, så jeg og Rino gikk opp til hytta. Et sted på veien begynte det å hølje ned og det slutta ikke å blinke før lenge etterpå.

1 comments :

Lene said...

Wow, det var virkelig litt av ett vær! Stormer er fantastiske, men kanskje ikke det mest beroligende ombord i en båt, nei!