Monday, August 15, 2011

Random Emma

Du er lei allerede, ja? Vel, selvfølgelig tilbringer jeg mye tid med Emma nå som hun skal bli trygg i huset - og selvfølgelig akter jeg å dokumentere det. Her sitter Emma og hjelper meg med å plukke ut skopar fra Nelly som vil dukke opp i løpet av noen dager (dere skal få se). Ironisk nok satt jeg faktisk i en nerdete The Empire Strikes Back genser idet jeg bestilte Star Wars på blu-ray. Hah.


Baileys og Emma er blitt venner! Det er først nå jeg ser hvor overvektig Baileys faktisk er, nå som jeg har sett andre sphynx-katter. Stakar gamlefar Baileys ♥

Nå har jeg kjøpt gulrøtter og dipp for å kose meg når vi skal se film på en (what) mandag! Hva har du gjort i dag?

Burres byll for spesielt interesserte:

I natt, eller i morgen tidlig (før vi hadde lagt oss) kom Burre inn vinduet for å hilse. Vi bestemte oss for å ta en nærmere titt på byllen i hodet hans. Vi har hele tiden trodd at det bare var en skorpe på et sår, og at kuttet ved øyet var den største bekymringen. Veel, da Rino tok tak fra øre til øre og såvidt la et lite press på det sprutet(!) det verk ut!!! Vi prøvde å vaske litt i natt, og valgte heller å ta for oss ordentlig bakterierens når vi hadde hørt med Maria og Terje.

Herregud så grusomt det ser ut. Jeg måtte klippe bort en del av pelsen hans på hodet, for det er en stor klump med pels og størknet veske der. Idet vi holdt på å presse ut og rense så godt vi kunne åpnet såret seg(!) Han burde for all del sendes til veterinær, men med dårlig råd for øyeblikket er det ikke noe vi kan gjøre enn å vente og håpe på at det gror greit. Han virker oppegående, så infeksjonen har ikke tatt over i blodet sånn sett. Vi fikk sprayet på en sårveske som brukes på piercingsår. Det var det eneste vi hadde tilgjengelig. Han skulle fått antibiotika om vi hadde det liggende.

3 comments :

Merethe Spirited away said...

aww :D bra de er blitt venner! :D

// har lagt ut en tegning...ikke en som er tegnet i dag..men en fra tidligere...som jeg tror jeg ikke har lagt ut...er i alle fall lenge siden :)

Merethe Spirited away said...

// :D tusen takk :]

Lene said...

Awwh, dere er så skjønne, begge to! Så fint at de kommer overens :)

Stakkars Burre, håper alt ordner seg best mulig!