Wednesday, August 17, 2011

Photoshop for dummies, Part 1

Beklager for at teksten ble så liten! (Husk å trykke på bildet) Dette er første del av en tutorialserie jeg lager. Tutorialen skal prøve å instruere photoshop-newbies hvordan man kan fargelegge i photoshop. 

Ettersom jeg tar utgangspunkt i at vedkommende ikke kan en drit om photoshop blir den veldig detaljert og lang. Jeg har ikke tegnet ferdig  Yoda enda, så resten av tutorialen vil komme etterhvert som jeg gjør meg ferdig. 

Fargeleggingen er vel "the big thing", men det krever jo forarbeid med linjer og slikt (Om man tar utgangspunkt i en linjetegning selvfølgelig) om ikke får du følge med på fargelegging og skyggeleggingsdelen.

Jeg skal straks legge ut en tutorial på hvordan å bruke pen-tool. Flere av dere sitter vel å prøver å gjøre dett med musa, og jeg sitter her og koser meg med et wacom tegnebrett. Pen-tool kan hjelpe alle med å tegne rette linjer! Det er litt juks, så jeg gjør det ikke selv, men det er greit om man ikke har mulighet til å tegne gode linjer!


Pc'n min er ikke sammerbeidsvillig i det hele tatt. Jeg kunne jo kanskje vært ferdig med basic fargelegging om ikke det å lage tutorial og laste det opp her tok tusen år!

1 comments :

Czarina said...

I am sooo HORRIBLE at photoshop. -_-

http://czarinacuison.blogspot.com/