Saturday, August 13, 2011

About the blog

Jeg vet egentlig ikke om dere finner ut av nye ting av seg selv, men jeg tenkte jeg kunne vise dere rundt i bloggen. Først og fremst vil jeg annbefale folk å lese bloggen min i Explorer eller Firefox. Opera blant annet har en tendens til å ødelegge designet. Mengden med bakgrunn, typ stjernetåkemønser og Baileys kommer helt ann på din skjerm. Alle andre elementer burde ligge på samme sted. Du skal selvfølgelig ikke se hurtigtastene for redigering(!)


Lengre ned i menyen har jeg en søkeboks. Den tillater at du søker på enkeltord i bloggen. Skriv f.eks "Emma" om du vil finne de innleggene hvor jeg har brukt navnet hennes. Lenger ned har du mitt selvkomponerte arkiv.  Det "åpner seg" når du holder musen over "Archive". Meld gjerne ifra om du har problemer med å bruke det. I know, en av månedene mangler, men den måneden blogget jeg altså ikke.


Enda lengre ned (hah) har jeg noen linker det kanskje er verdt å titte innom. Min egen tumblr account, blogginnlegget med alle filmene mine, SL-LOST; den offisielle Lost nettsiden, Lacadaisy er en tegneserie og Felice Fawn er en blogger. Jeg har også en liker knapp under alle innleggene, just in case ya liked it. Den ligger der, ringet inn, like under kommentarene. Ja, der ja!


Jeg har nettopp lagt til tre nye dyr under "Pets". Avdøde Ozzy og Noomi har fått sin plass sammen med nye Emma. Meld gjerne ifra om noen av linkene ikke fungerer eller om det vil egne seg bedre å ikke ha animerte lenker der. Hele "pets" opplegget er under konstruksjon. Det er flere av dyrene jeg enda ikke har skrevet om, og jeg arbeider med å lage ordentlige lenker videre til relaterte innlegg. Bare with me.


Noen har forresten foreslått at jeg skal få et noe lysere design. Dette på grunnlag av at bloggen min tydeligvis oppfattes som halvpsykedelisk (?). Jeg er helt uenig og mener at dette designet er mer lik den jeg er enn noe annet design jeg har hatt. Alle forslag tas imot med stor takk!

0 comments :