Thursday, July 14, 2011

Sverige #3 - Arns rike

Del 1

Jeg vil at bildene skal tale for seg i utgangspunktet, men en liten oppsummering av tilbudene og dagen vil jeg likevel ha med. Her gikk folk rundt ikledd kostymer. Du fikk kjøpt kjøtt av alle slag og hjemmelagd godteri. Jeg er spesielt glad i honningkarameliserte mandler. Ridderfestivalen ligger i en stad som heter Hova. Områder rundt Gullspång (der vi bodde) er nemlig det tidligere Arns Rike. Typ, Jean Gulliou hvis det ringer noen bjeller. Her hadde de masse morsomt og hjemmelaget en kunne kjøpe og titte på, selv forelsket jeg meg i to-tre bronseringer jeg med ulykke ikke fikk bringe med hjem. Jordbær derimot, og nugatt, og knekt fikk jeg. Også spiste jeg noe som het Gältakött i klämma, som smakte bæsj - som kjøtt vanligvis gjør.

De hadde katapult-show, pil-og-bue skyting, våpentesting, museløp, okseriding, fotbad(?) og mange flere aktiviteter de andre dagene. Vi var der på søndag.

Search failiure. Oh well. The glasses doesn't really match.

Templarnerds?

Sword in the stone! And, wtf.


Fortsettelse følger i dette innlegget.

1 comments :

Nathalie said...

Middel alder festival er det morsomste og gjøre på sommeren. Ja det og bade :)