Monday, July 18, 2011

mennesker

Av og til stopper alt opp. Jeg får klump i halsen. Jeg føler og mener så mye men klarer ikke å utdype meg. Det sliter meg ut. Først på psykisk vis, deretter fysisk.

I går fant jeg meg selv i å ønske at jeg kunne være hensynsløs og hatende, bare for å kjenne befrielsen ved å være den tilgivende, tolerante meg igjen etterpå. Jeg vet ikke om jeg skal synes synd i hatende mennesker eller ikke, men jeg syns synd på deres simpelhet; deres primitive leveregler. Og jeg trives ikke med deres innflytelse i samfunnet. I et lite sekund kunne jeg kanskje tenke, at av alle mennesker i hele verden bør ikke "slike" ha like stor livsrett som mange andre. Det er hensynsløse mennesker med leveregler lik satans ti bud (påfunn, har ingenting med satanisme å gjøre i denne forstand). De avler negativitet. Gjengmiljøer som avler uselvstendighet og hat. De formerer seg og formidler videre sine 10 bud skrevet i blod, vold og hat. for ikke å snakke om intelligensnivået.

Mennesker er så flinke til å kalle seg opplyste, og har i flere århundre påstått å være alt annet enn dyr. Hvorfor gjør vi ikke mer for å frastå fra våre primitive instinkter da? Seksualdrift - thats it. En trang til makt, trang til å bli sett, trang til å bli likt. Med andre ord: krig.

Haters gonna hate.


3 comments :

Katrine said...

Selv er jeg er dyr og jeg vet ingenting.

Ofte føler jeg et behov for å slå noen i ansiktet med en murstein, mest når jeg leser om mennesker som plager ikke-mennesker, fordi de fleste av disse ikke-menneskene er så mye mer uskyldige, på en måte. Når mennesker plager andre mennesker er det ikke alltid slik, men det finnes jo unntak... Føler det ofte slik du beskriver og man blir så frustrert av det hele.

Verden er et stort sirkus, om man velger å se den slik, og noenganger er det litt fint å se den slik, avbrekk, på en måte <.<

Nathalie said...

Jeg og mister litt håp for meneskeheten noen ganger og vill bare være ett stort rasshøl, men da blir jeg bare like ille som de som trekker meg ned.

Avarquare said...

Agreed! I understand what you mean, even if my norweigian isn't that good But I agree --- ;)