Thursday, July 21, 2011

Heaven is on earth

Noen spør deg om hvorfor du er bitter og svaret ditt lyder: "Verden er et grusomt sted".

Er det slik du ville besvart et relevant spørsmål?

Jeg tenker at verden er et grusomt sted nettopp fordi folk er negativt innstilt. Himmel og helvete er på jorden og fra dag en vil dine livsvarige stivalg avgjøre hvor du befinner deg. Jeg er glad, jeg er høfflig, jeg er immøtekommende; dette og flere positive verdier gir meg det samme i retur. Jeg reflekterer og absorberer det jeg er og det jeg blir. Det fungerer også slik om du ikke er fullt så positivt innstilt.

Selv har jeg gjort et bevisst valg i å aldri hate. Alltid se noe vakkert i mørket. Alltid se andre fremfor meg selv. Jeg er selvfølgelig ikke manisk i min egen moralske lære, men har jeg det i bakhodet vil livet bare gi meg gode avlinger. Jeg vil dessuten leve et rikt liv om jeg kan være åpen til alt. En som lukker seg fra omverdenen, om det så bare er i missnøjd, vil garantert gå glipp av store ting. Man kan gå glipp av å glede seg av de små tingene, f.eks. Man kan glemme å sette pris på sin eksistens. Man kan leve i luksusproblemer lik et fengsel uten å se livet eller meningen med det i et større perspektiv - en større verdi.

Hvert menneskeliv er så vakkert, så hvorfor kan ikke 6.93 billioner gulltråder hekle et vakkert teppe?


Every human being is beautiful, then why can't 6.93 billion goldthreads knit a beautiful blanket?

3 comments :

Lene said...

Du er vakker både på utsiden og innsiden, du

Alexx said...

Thank you so much! :)

Love,
Alexx

Katrine said...

Verden virker mindre og mindre grusom jo mer i øyeblikket man lever, til slutt blir den vakker :)