Monday, June 20, 2011

4 år

Dette er antrekket jeg endte med å bruke på skoleavsluttningen tidligere i kveld. Gud så feil det føles å legge ut et antrekksbilde av meg selv. Jeg kjenner skikkelig på den fæle følelsen som gransker kroppen min og finner feil. Den som gjør at jeg gruer meg til å ta på meg bikini. Kanskje det er denne motivasjonen som skal til?

(Skoene - DNA 699,-  // Veske - Lindex 99,- // Skjørt - H&M 199,- // Jakke - Gina Tricot 499,- // Topp - aner ikke // Sløyfe (på veska) - Glitter (?,-) og alt utenom skjørtet er kjøpt på salg til en billigere penge enn orginalprisen oppført her, hellyea )

Det er gått fire år. Jeg har gått på den samme jævla skolen hele tiden. De samme lærerne. Den samme bussen. Den samme rutinen. Dessuten har jeg jo gjennomført 14 år i skole. Det blir en rar vane å bryte når jeg ikke skal gjøre annet enn å (forhåpentligvis) jobbe til høsten. Jeg vil finne ut av hva jeg vil før jeg søker meg videre, men jeg har allerede en hel haug med ideer om hva jeg kunne tenke meg.

I dag gråt jeg. Jeg har ikke nødvendigvis skaffet meg et bånd til elevene i klassen, men til lærerne. De har sett det beste i meg og hjulpet meg på veien. Jeg har lært mye av dem, ikke bare faglig, men som et menneske. Jeg kommer til å savne dem rett og slett. De har vært mennesker jeg har kunnet snakke med, vist hvem jeg er til og fått respons av. De har bygget meg opp fra et fundament jeg ikke ante at eksisterte.

I løpet av de fire årene traff jeg elskling; han har fulgt meg gjennom alle disse årene på vgs. Han har lært meg mest av alle. Ikke bare har han fulght meg i de årene jeg har utviklet meg mest, men han har lært meg å talke angsten min på en best mulig måte. Jeg har det så fint den dag i dag. For tre år siden kunne jeg aldri se meg selv smile så bredt som jeg gjør nå av det samme grunnlaget. Halo liksom, jeg publiserer antrekksbilde i bloggen. Hvem ville gjetta det?

Nå regner det. Jeg elsker regn; noe jeg kanskje har gitt nok utrykkfor i bloggen (på kort tid) for en god stund fremover. Regnet følger stemningen jeg er i akkurat nå. Sommeren er her. Skolen er ferdig. VGS er ferdig for godt (så sant jeg består i eksamen, men halo, jeg gjør selvfølgelig det). Jeg kan bare sige ned i armkroken til elskling og puste lettet ut. Jeg har klart det, med gode karakterer. Meg med min dårlige psyke? Det er utrolig! Skal riktig nok innrømme at jeg er utrolig utslitt psykisk etter disse fire årene, men jeg er nok bare kommet sterkere og forhåpentligvis klokere ut av det!

10 comments :

Victoria Scarlet said...

you look so beautiful! love your style and hair so much!! arrr! oh.. how i love long hair! *__* And don't be sad! :]

Lisen said...

Hei. Og takk for en flott kommentar på min blogg! Fikk lest mye rundt på din blogg også. Ser du har en spynx i familien :P Elsker de kattene. De ser ut som aliens og er utrolig vakre dyr, syns jeg! :)

Christina said...

Så fin du er! Og du har ingenting å skjemmes over iht kroppen din. Absolutt ikke. Vakker dame! :D

SV: Aaw, tusen takk! :D Snill du er! Saw filmene har jeg liksom ikke helt kommet overens med, så jeg satser på at jeg takler Hostel.

Christina said...

SV: hihi, ntaa. Stakkar! :'D Jeg hadde sikkert fått nervesammenbrudd om jeg skulle hatt saw maraton.. Haha!

Nathalie said...

Jeg synes ikke du burde grue deg til og bruke en bikini :) du har jo kjempefin fasong ^^

anhthu t. said...

Du burde ikke grue deg, du har den kroppen mange drømmer om! :)
SV; aw, tusentakk!

Merete Hegna, Photographer said...

// Jeg hadde en fotokonkurranse for ikke så veldig lenge siden. Altså .. Den stengte 7. juni og så kunne man stemme fram til 20. juni 23.59. :)

Digg å ha sommerferie da! I går så la jeg meg faktisk 1 time tidligere enn det jeg gjøre natta før der. Haha, da snakker vi om 2-3 tia!

Nathalie said...

Tusen takk :)

PS. Om du bytter blog adresse så følger jeg den nye, klikket på den men sto att den ikke var åpen ?

Lene said...

Du er så utrolig vakker! Gratulerer kjære du, med alt, du fortjener alt det beste :)

Catharina said...

awws, thank you all for such motivation comments!