Wednesday, May 18, 2011

Q's

Hvilken renseserie og fuktighetskrem bruker du?
Innimellom kommer det slike spørsmål på formspring som jeg mye heller ønsker å publisere i bloggen enn å simpelten svare på. Jeg har blogget om noen av de kosmetiske produktene jeg bruker tidligere, men med så dårlige bilder og dessuten behov for oppdatering tar jeg denne gangen med 11 forskjellige produkter.

#1. Nivea Visage. Active Purifying Mask (Vita, H&M) 19,-
#2. Sanctuary, Mandelolar (?) 
#3. Vaseline Intensive Care, Facial Cleansing Mousse (Matbutikker, H&M, Vita) 49,-
#4. Garnier Skin Naturals, Pure 3in1 (Matbutikker, H&M, Vita) ?
#5. Basiron (Apoteket) 139,-
#6. Acnix Cleanser (Vita) 129,-
#7. Tea Tree, Blemish Gel (Bodyshop) 89,-
#8. Decubal, Recover Cream (Apoteket) 139,-
#9. Bodyscrub (Lindex) 39,-
#10. Eucerin Anti Redness Cream (Apoteket) 224,-
#11. Studio Makeup Mist & Set (Elf Cosmetics) 38,-



Rutinen min er å vaske ansiktet morgen og kveld, om jeg så bruker sminke eller ikke. #3 er en flott sminkefjerner, i tillegg til å være en god og mild ansiktsrenser. Om du ønsker å bruke våtservietter som rens har det jo alltids sine ulemper da den etterlater såpe og er robust i forhold til øyevipper; husk å skyll ansiktet med vann om det er den eneste renseformen du velger.

Etter overfladisk vask bruker jeg ofte #4, Garnier Pure 3in1. Den skrubber vekk døde hudceller og hjelper med å tvinge urenheter ut av porene. Eller så velger jeg å legge en ansiktsmaske, #1. Det finnes mange gode ansiktsmasker, denne har best effekt hos meg i tillegg til at du får to masker i én. Den har ingen skrubb-effekt slik som #4, men den renser dypt inn i porene og er langtidsvirkende. #2 er også et godt alternativ. Egentlig ment som en kroppsskrubb er sanctuary veldig effektiv i ansiktet. Den virker klebrig, men etter en to minutters ansiktsmaske er du silkemyk. Bruker gjerne denne like etter #4 også, og prøver å roe ned skrubbinga.
Som fuktighetskrem bruker jeg diverse billige greier og saker som lukter godt, men den beste som aldri slår feil på virkelig tørr hud er #8, Decubal Recover Cream. Den er sparsom og svært effektiv. Selv bruker jeg den kun som nattkrem da den er for fet for en hverdag. 
 

Kvisedrepere: Basiron, #5, fås kjøpt på apoteket. Du merker at den fungerer da den svir i huden og du annbefales å vaske den av etter den har tørket. Virkelig en lifesaver da du ikke nødvendigvis trenger å bruke den hver dag. Bodyshops Tea Tree Blemish Gel #7, er en saver om du får en uønsket kvise. Den hjelper med å tørke ut uheldige kviser og virker i løpet av dagen (husk å påføre flere ganger).

#6 er et produkt i acnix-serien som skal motvirke kviser. Denne smøres på i et tynt lag og las virke over damp helst. Du sitter igjen med myk hud, men den alene holder ikke kvisene vekk. 
 


Vel, kroppskrubbene mine er kanskje ikke like viktige å ta med. Dette er riktignok ikke de eneste jeg bruker, men de er billige og de lukter fantastisk. #10 er dessuten en krem jeg blogget om tidligere da jeg fikk med meg en prøvetube. Den fungerer godt for meg som har smålig røskjær i kinnene som jeg ikke ønsker å ha der. En krem er ofte bedre enn sminke. #11 er en sminkefinisher som du sprayer på ansiktet for å holde på sminken og for å gi en næringsrik boost til hudcellene i ansiktet.

Og vel, haha. Husk: Jeg bruker selvfølgelig ikke alle samtidig, men dette er de produktene jeg oftest bruker. Jeg ønsker selv tips og garanterer ingen at disse produktene gjør undre hos andre som hos meg. Og jeg beklager for uinteressant innhold for de som ikke er interessert i slike tips.

4 comments :

Danarki said...

Pervosirkus skal være 11.juni på Månefisken i Oslo. Du finner mer info på hjemmesidene deres: http://www.pervosirkus.no/

Karoline said...

SV: åh herregud, da har du vært heldig! Nydelig katt.

Christina said...

SV: Hihi! Jaa<3

Karoline said...

Hvis du skal få kattunger, og jeg får ha husdyr i leiligheten.. kan du banne på at jeg skal ha en sånn om du så skal ha 10 000 for den! :D (jeg overdrev.. har ikke så mye pnger)