Sunday, May 8, 2011

curiously proud

En noenlunde rar tittel, ja. For jeg befinner meg i en svært nysgjerrig situasjon. Kjæresten min utdanner seg til å bli regissør, og de siste tre dagene har han spilt inn eksamensfilmen sin. Den avsluttende filmen. Selv er jeg flittig opptatt med eget skolearbeid og jeg føler meg svært utrygg på å aldri noensinne ha vært så lite involvert i prosessarbeidet. Han har laget et flott manus og ting begynte å løsne opp ettersom han kom i kontakt med gode skuespillere og fikk låne et flott lokale for ingenting. Lokalet hadde tilfeldigvis også det uvanlige kravet med to dører ut av samme rom, rett ved siden av hverandre - som jeg liker å se på som vitalt for filmen.

Filmen ved navn Sirenen, omhandler Pål som har mistet barna sine og deretter flyttet fra kona i håp om å starte et nytt liv. I ny jobb med nye kolleger blir han fortalt myten om Sirenetreet. Treet du kan høre synge. Jeg ønsker ikke å fortelle noe ytligere om filmen. Kanskje du får sett den en gang om den blir lagt ut på nett og jeg får linket den? Poenget mitt er i hovedsak å vise frem gubben og det han driver med - for jeg er umåtelig stolt.

Her er noen bilder fra locations fra dag 2 og 3. Jeg har ikke vært der, og har logisk nok lånt bildene fra noen andre og klippet dem slik jeg følte for. Ser du noen kjente ansikter?
Rino, min kjære, og skuespiller Bernt Evensen.
Elskling bærer utstyr til location.
Tim og Greger spilt av Sondre Krogtoft Larsen og Yngve Berven øver på en festlig scene.
Kaffepause.
Hovedrolleinnhaver Jesper Malm spiller Pål og poserer foran Sirene-treet.
Innleid tidligere elev som fotograf da gruppas fotograf sluttet studiene sine tidligere i prosessen.
Bernt Evensen har fått tildelt rollen som en eldre mann som oppdager Sirenens sang "en gang for lenge siden".
Hr. Evensen trivdes så godt i klærne at han løp rundt og levde seg inn i rollen.


Jeg gleder meg så inderlig til å se det ferdige resultatet!

5 comments :

Hvitsymre said...

Så spennende!

Lene said...

Råstilig! Håper virkelig den blir lagt ut ett sted, fikk utrolig lyst til å se historien!

sv: Håper du kommer til å like den ;) Janei jeg er av oppfattningen at jeg kommenterer ikke på folks drikking så lenge de respekterer at jeg ikke gjør det ;) Whoop, det er alltid koselig å bli kjent med flere som er komfortable med å finne på ting i helgene som ikke involverer en påfølgende fyllesyke ;)

Ingabi said...

Hehe så er det verdt å prøve? ja challenge! Om du ikke har spillt fear2, som er det skumleste spillet jeg har vært borti, og kom derfor bare ca 45min inn :P så hadde det vært kult om vi begge spillte det og så hvem som klarte å holde ut lengst! :D Om du ikke vil laste det ned så er det en gratis demo på steam! Har du steam account btw?

Mia Regine said...

Veldig spennende! Håper jeg får sett resultatet en gang! :)

Christina said...

Dette virker spennende! Artig at kjæresten din får muligheten til å jobbe med litt kjente folk :)