Saturday, April 16, 2011

Mourning

Det er lørdag morgen. Jeg har vært våken i to timer allerede. Morgenen er som vanlig, lettere hodepine og sår hals - men det er påskeferie, så alt er bare fryd. Elskling og jeg hadde en energisk samtale med Bogdan Ota, pianisten fra Norske Talenter helt til klokken fire i natt. Da vi takket for oss ringte kjenningen og skuespilleren Heidi, ei man av respekt aldri kan avslå. Jeg duser av og hører på samtalen som ender i sekstiden. Elskling har heldigvis sovnet igjen etter en fæl krampe i leggen, og jeg har allerede dusja og unnagjort noen forfalte regninger jeg har ergret meg over.

Jeg sitter for øyeblikket og hører på det vakre stykket "Mourning" av Bogdan - foreløbig kun dedikert til meg og elskling da plagiat er svært viktig i Bogdans situasjon. Rino, elskling, som den regissøren han utdanner seg til å bli, foreslo at Bogdan skulle komponere filmmusikk, helt siden den gang for over en uke siden har Bogdan komponert Mourning, et nydelig norskinspirert stykke, til Rino, alene. Musikken er så vakker at den får meg til å gråte, om det kan si noe. En smaksprøve forut de to opptredene han har hatt i Norske Talenter kan være bandet han spilte, skrev og komponerte sanger til for et år tilbake - Det var et metallband, og det er ikke helt slik musikken han har spilt til Norske Talenter høres ut, der er det mer klassisk.

Ellers ser jeg frem til en flott dag med lange turer i noe som ser ut som et fantastisk vær, en film eller to (endelig) og innpakking av gaver da lillebroren og lillesøsteren til elskling har feirer bursdagene sine kommende søndag. Dessuten en hel del morro med å ha en fungerende pc. Situasjonen tidligere var slik at jeg ikke engang kunne åpne et foto i photoshop, dette bare pga pc'ns fantastiske skjulte programmer som tok masse plass uten noen begrunnelse. Nå har jeg fått animasjonsmani igjen, det er fint.

Har du noen planer for dagen?

Baileys says hi

1 comments :

Mia Regine said...

Godt å se mer aktivitet her inne :) Og så mange fine gif'er! Baileys er nüdelig!