Friday, March 11, 2011

Know Yourself - 18/30 - Noe du tenker på flere ganger om dagen

Jeg setter pris på de små tingene. Jeg elsker å tenke på andres liv. Andres gleder og sorger. Eksistens. Alt som lever og ånder og deres kommunikasjon seg i mellom. Jeg smiler når jeg ser andre smile, selv om smilet ikke er ment til meg. Jeg smiler når jeg overhører samtaler av alle slag og finner andres krangler pårørende. Jeg hilser alltid på bussjåfører og andre offentlige personer i håp om at min vennlighet kan hjelpe på en ubehagelig tilværelse eller en dårlig start på dagen.Jeg funderer ofte på hva jeg gjorde da en nyhetsreporter, en filminnspilling eller en eller annen hobbyfilm på youtube ble lagd. Og jeg er derfor svært bevisst over meg selv om hvem jeg presenteres som.

Konklusjonen bak denne evnen jeg ikke er alene om å besitte er empati. Jeg blir så følelsesladd av å oppleve andres følelser. Jeg suger til meg energi og får synelig utslag ved latter og tårer.

Jeg elsker å ha det slik. Det er en av grunnene til at jeg vil stå opp om morgenen.

Bildet er fra i fjor da jeg var i Dubai. På båten til de nye vennene våre.

1 comments :

Lene said...

Du er virkelig ett godt menneske, du! Det er ikke mange som har fått ett så fint ytre samtidig som en så fin sjel :)