Monday, March 28, 2011

five movies i like and why #2

♣ - The Matrix

The Matrix inkluderer alle tre filmene for meg, samt Animatrix. De kan ikke overvurderes. Det ligger så mye mellom linjene filmene at jeg skjønner godt hvorfor folk missliker dem - for de har ikke klart å selve alt og sette seg inn i det. Lenge siden sist? Se det om igjen!

♣ - The Children of the Lost City

En film som bare må sees på gunn av det rare utsnittet og profilen den har å tilby. En film med en annerledes setting, skuespillere du ikke har sett og en dramaturgikombo med historie som gir deg tid til å sitte med skjegget i postkassa mens du prøver å skjønne hva skaperen har tenkt. Fin historie som må ses igjen.


♣ - Changeling

En rørende historie basert på en ekte historie. Insiktsfull og tragedisk beskriver den det korrupte samfunnet og hvordan problemene løses.Flott følelsesladd filmatisering.
♣ - Men Who Stare at Goats

Helt fantastisk film om en gruppe militærbevegelse som ikke tror/trodde på fysisk makt. De kalte seg Jedier og var overbevist om at psyken ville la dem vandre igjennom en vegg.Basert på en sann historie. Dette er en film for de med sans for detaljer. Burde ses fler enn en gang for å få med seg alt.

♣ - Hard Candy

Fasinerende film med et tema du skulle ønske ikke var virkelighet. Med vendinger som tar knekken på deg og et motiv som gir deg agresjon er dette en film jeg helt klart ikke kan være min yndlingsliste foruten.Trodde du at du ville se skuespilleren bak karakteren "Raoul" fra Phantom of the Opera slik? NEPPE!

2 comments :

Lene said...

Hard candy er fantastisk! Så enkelt laget men alikevel så utrolig gripende! The matrix har jeg aldri fått tid til å virkelig sette meg ned å sett, ikke engang i rett rekkefølge når jeg først har sett dem, så må nesten få baken i gir å gjøre det snart!

Mia Regine said...

Har ikke sett Hard Candy enda.. Kanskje på tide å få ut fingeren snart :P

Så Matrix for et par uker siden.. Like bra enda.