Wednesday, January 26, 2011

Filminnspilling

Wee, jeg liker runde bilder, jeg.
Bildet over er fra manusøving på søndag. Min kjære går Film og TV-Utdanningslinja på NISS i Oslo. Den siste tiden har han forberedt innspillingen av sin nye film som foreløbig ikke har noe navn. På bildet sitter de tre eneste skuespillerne i den kommente 1 minutts lange filmen, her ikledd deler av kostymene sine. Kanskje jeg senere skal fortelle hva filmen handler om? Selv syns jeg plottet i den er svært, svært rørende.

Jeg har vært med elskling de siste kveldene i forrige uke samt hele helgen for å hjelpe ham med filmproduksjonen.

Under er et bilde som ble tatt tidlig på Mandagsmorgenen 3 timer før filming. Dette er en av to filmlocationer, midt ute på isen på Skjerven i Maridalen. Fint, eller hva?


Satser på at filmen blir stilig. Jeg har egentlig tatt flere bilder, men de ligger på et annet kamera, så de kommer kanskje en annen gang. Filmen er plassert i eventyrland, og vi hadde derfor med mange kulisser som skulle få stedet til å se mindre jordisk ut. Dessuten har elskling hyra to After Effects kyndige mennesker som skal legge enorme fjell i horisonten samt planeter på himmelen og muligens tilføye et stup et sted i bildet. I tillegg til det har filmen blitt plukket ut til å fargekorrigeres av en profesjonell. En jobb han i utgangspunktet ville tatt over 5 000 kroner for, som han nå skal gjøre gratis. Med minimum 3 fargekorigeringen kan det umulig bli dårlige farger ihvertfall.

4 comments :

Katrine said...

Håper jeg får sett den en gang :)

Katrine said...

Onsdag er fint for meg :D Er ledig hele dagen da faktisk, når er du ledig?

Lene said...

Damn, virker utrolig spennende, og ikke minst stilig!! Vi får vel se hvordan den blir til slutt, håper jeg? ;) Runde biler er awesome :D

Katrine said...

Hvor vil du helst? Kanskje mer å gjøre i Oslo? Jeg har veldig lyst til å finne den vegetarresturanten jeg :)