Thursday, December 9, 2010

Tallulah - princess

Navnet Tallulah betyr prinsesse, og i dette tilfellet er hun ei lita, sølvgrå Italiensk Mynde på 5 måneder. Det er sikkert ingen som har lagt merke med det, men jeg har fått en meny under headeren, og en av linkene er "pets". Der inne har jeg noe som er under konstruksjon. Flere av sidene er ferdige, men om noen hadde sett der hadde de kanskje sett linken om "Talula". Skrevet feil selvfølgelig. Vi har fått en ny hund!

Tallulah ankom gardermoen i dag kl 1503 og har flydd helt fra trondheim. Lille jenta fant seg godt til rette i et ullteppe i armene mine på kjøreturen hjem til sin nye familie. Hun er helskjønn og det er tydelige likhetstrekk mellom henne og vår 10 år gamle Aliia, en annen Italiensk Mynde. Tallulah er allerede ordentlig trygg på oss alle. Hu er blitt skikkelig mammadalt i tillegg (ikke til meg, men hun er ikke mindre glad for å se meg akkurat).


Jeg har ikke blogget i det siste, men snart har jeg gjennomført enda en uke med heldagser. Matteprøven vet jeg ikke hvordan det gikk med, naturfagprøven kunne nok ikke gått bedre(magefølelsen) og historielæreren var kul og lot oss se Zulu Dawn istedenfor å ha noe fremføringsopplegg. Det vil si, vi skal ha en liten 5 minutters fremføring gruppevis i morgen om imperialisme - men det er jo ingenting!

Jeg har dessuten begynt på en detox. Jeg yppa med en gammel klassekammerat som skrøt av å ikke ha røyka på 10 dager, så jeg sa at jeg klarer å la vær å spise på 10. Det er ikke så vanskelig når man kommer over kneisa, og en detox kan være smart nå like før jul - kvitte meg med gift i kroppen, la den hvile før jeg hiver innpå med julegodt. Wish me luck, jeg har 7 dager igjen, men det er alltid de tre første dagene som er værst.

Dessuten har jeg impulsshoppa uten penger. Er materialistisk lykkelig med mine nye sko.

1 comments :

Mari said...

Ironisk at jeg hørte på Tallulah av Sonata Arctica mens jeg leste dette innlegget =) Hunden så kjempefin ut! og søt.