Sunday, December 5, 2010

Nå som vi snakker om Dalí..

Jeg nevnte i innlegget om bestemoren til elskling, at hun kun har ett bilde igjen tegnet av Dalí. Tidligere hadde hun flere, og et av dem gav hun til elskling i dåpsgave.

Som en over gjennomsnittet interessert i Dalí, annser jeg det som en veldig kul ting å ha "deleie" i.

Maleriet er riktig nok malt kopier av, men det gjør ikke eksempelet mindre enestående. Du kjenner kanskje til det?
(ignorer refleksjonen av lampen)

Er du kunstinteressert?

9 comments :

Mia Regine said...

Dalí var genial. Jeg har faktisk vært inne i huset hans i Spania.. det røde med egg på. Finfin opplevelse :)

Mia Regine said...

SV: Det anbefaler jeg!

Jeg finner det på etsy.com. Bare sitter å søker på forskjellige ting så dukker det opp :)

Camilla said...

SV: Kiwi kan helt sikkert gjøre det, de har jo bank i butikk. Kanskje det var det han tenkte på (selv om jeg tror dette var før det var mulig). Gudene vet :p

Wow... Ikke mange som kan si de har en Dalí på veggen! Nice ;)

Lene said...

Er interessert i kunst, men skal innrømme at jeg ikke har særlig peiling x) Eier noen fine ting tho ;) Dalíbildet var nyydelig!

sv: Oh, thanks! Skal se om det ikke hjelper! Får noia av å redigere på bilder og fikse på dem, for så å bare bli crap...

Takk :D Awwh, det er ikke lenge igjen til juleferie nå! Jeg liker litt eldre litteratur selv, men har nesten ikke tid til å lese det jeg selv vil lengre, derfor det virket praktisk å velge Frankenstein når jeg først hadde sjangsen ;) Vi fikk faktisk velge nøyakti hva vi ville denne gangen, men lurer på om ikke læreren skal velge en bok for oss til neste år, så da spørst det hva jeg ender opp med x) Lykke til med det du har igjen, kjære du! Bare å holde ut noen få uker til nå! ;)

Lene said...

sv: Janei jeg legger visst igjen kommentarer med en viss størrelse selv, og denne blir vel ikke noe kortere x)

Ja, der er faktisk alt for mange der ute som er utrolig talentfulle og som virkelig skaper kunst, så det har blitt så vanskelig å prøve å følge med! Før var det jo bare de store navnene, men nå har du 20000 forskjellige over alt, får nesten ett større forhold til enkeltbildene enn det en gjør til kunstneren!

Frankenstein var min egen, nydelig julegave for ett par år siden ;) Går dans på Fagerlia vgs, å ja, vi har egentli fått det litt enkelt, synes jeg. Vi har jobbet i hele høst vi også, men vi hadde utrolig stor frihet i forhold til emne. Så lenge boka var norsk, den trengte ikke å originalt være det, men så lenge vi leste den på norsk, kunne vi til stor grad velge hva vi ville selv. Noen i klassen har til og med sammneligning av film og bok. Noen andre klasser igjen har faktisk fått lov til å sammenligne to filmer! Klarte jo å vinkle problemstilllingen min mer enn faglig nok til slutt, så det gikk faktisk ganske bra ;)

Hvilke bøker er det du leser??

Camilla said...

SV: Ja, jeg jobber jo på kiwi selv nå (innimellom), så jeg burde absolutt vite, men jeg har ikke kommet så langt som til å lære bank i butikk-styret :p Det helt sikkert mulig der ihvertfall! Jeg får håpe for den fyrens skyld at det var det han tenkte på :p

Haha! Moro å ha en Dalí rett under nesa i lengre tid uten å koble det, høhø. Jeg hadde ikke skjønt det selv, til tross for at motivet er veldig Dalí-like. Hva er sjansen liksom?? :p

Annaal said...

Sv: Ja, jeg gleder meg selv til å se utfallet også. Kan bli gøy. :)

Mia Regine said...

SV: Det er hun absolutt! :)

Camilla said...

SV; Takk! :D "Øyenbryn - my pride and joy" <--- -nesten- seriøst ment. Haha. Så takk :p

Nei, det er jo helt sprøtt! But very cool ;)