Tuesday, October 19, 2010

Know yourself - 9/30 - Beskriv noe du missliker og hvorfor

Jeg merker at jeg liker challangen jeg har gitt meg selv. Det tvinger meg virkelig til å gå dypt i meg selv og lete etter hva mine synspunkt virkelig er.

Jeg missliker gjengmiljøer. Jeg missliker mennesker som påvirker hverandre til det negative. Mennesker som henger ut andre og liker det. Jeg missliker den selvrespekten de har. Jeg missliker den respekten de får. Jeg liker ikke mennesker som tror de er bedre enn alle andre og kan være lovmann i gata. Jeg syns synd på de som trues inn i slike miljøer, eller de som ikke har noe valg. Særlig syns jeg synd på de som ikke vet bedre. De som fødes inn i det, og de som faktisk ikke har sett hvordan det kan være.

Det er spesielt å finne noe jeg missliker. For det er utrolig vanskelig å finne noe jeg dypt og inderlig missliker. Sannheten er vel at jeg missliker å misslike, som igjen er hovedgrunnen til at jeg er imot "å hate".

Hva missliker du?

9 comments :

LYDIA said...

sv: Tack!

ANNIKA said...

Jeg misliker edderkopper, for de er bare superekle. Misliker sprøyter, for de er vonde og skumle!
Misliker VELDIG STERKT fotballdommere som ikke kan dømme..

Ann-iren said...

sv; hehe, ja det er det! :)

matheahop said...

Er ganske enig i det du har skrevet. Selv om jeg kan være en av de personene som av og til gjør alt det der..

Anonymous said...

Du skriver i innlegget om deg selv, at du har angst.Hvordan angst er dette, og i hvilken grad? Er det på en slik måte at du trenger/har trengt psykologhjelp for det?:)

Katrine T.J. said...

Jeg misliker også å mislike, siden det ikke gir en god følelse.

Fine bildet! :D

*Stjele*

Catharina said...

Anon: Jeg svarer i formspringen! : )

Monaeliabeth said...

Noe jeg missliker sterkt er voksene folk som enda tror at penger vokser på trær, vet ikke hvorfor akkurat dette. men kan ha noe å gjøre med at jeg bestandig har fåtte jobbe for pengene mine, mens folk "også eldre en meg" tror og oppfører seg som det er bare og få og få...

Catharina said...

Mona: jeg kan si meg enig i det. Men jeg missliker/syns også synd i de unge som får alt servert på sølvfat og mener at 1000 kr i uka er for lite penger. Da har man et dårlig begrep om hva penger er, og jeg syns synd på dem for det.