Tuesday, October 19, 2010

Know yourself - 8/30 - Beskriv et drømmeliv

Et drømmeliv for meg er et liv med kjærlighet. Et liv hvor jeg er bevisst over at jeg lever og derfor kan ha mulighet til å bruke hver eneste dag til det fulle. Jeg ville aldri bekrymret meg for å få sovd for lite, og jeg ville lært kun når jeg ønsket selv. Jeg ville vært snill mot andre så de kunne smile mot meg.

Jeg ville ha delt meg selv med verden ved å få barn, og forsvunnet fredlig som om ingenting hadde skjedd.

Egentlig vil jeg kunne bo hvor jeg vil. I et drømmeliv vil jeg bo simpelt og verdsette det jeg kunne prestere å lage selv. I mitt drømmeliv finnes det områder hvor mennesker kan leve fritt i sin egne lille transe av lykke. Der kan man bygge og bo uten å måtte bekymre seg over samfunnets orden.

Samfunnet i Norge er det ikke noe galt med forut at man må ha jobb for å klare seg selv, og skal man bo noe sted må man eie tomta, og huset skal du skatte for. Jeg vil ikke ha denne kontakten med et overhode. Jeg vil leve som oldtidens mennesker, bare med det opplyste sinn i det samfunnet som er nå.

Forutsett at jeg er like opplyst som jeg er, er det ihvertfall slik mitt drømmeliv blir: Frelst til jorden/gaia/tellus.

ps. jeg kunne gjerne bodd et varmt sted.

1 comments :

Katrine T.J. said...

Det høres helt fantastisk ut! Ønsker også å bo enkelt, men ha tilgang på internet... <.< Aller helst i et tre... <.<

"Jeg ville vært snill mot andre så de kunne smile mot meg."

:'D!!! SØØØØØT!!!