Saturday, October 16, 2010

Know yourself - 6/30 - Beskriv deg selv

Jeg er en jente som har en tå i nærheten av det meste. Med andre ord: jeg er både interessemessig og kunnskapsmessig spredt ut på alle kanter. Jeg kan finne det meste interessant i små porsjoner fremfor én ting som jeg brenner sterkt for (selv om jeg også gjør det til tider).

Jeg er allsidig, ryddig og saklig. Men jeg er også egen, rotete og usaklig. Jeg er nok farget av barndommens kunnskap om at salt og sukker måtte utfylle hverandre. Hver gang jeg spiste noe søtt måtte jeg spise noe salt, om ikke kunne jeg dø.

Jeg er snill, omsorgsfull og empatisk. Jeg er fantasifull og kreativ. Jeg tenker og observerer. Jeg er et helt normalt menneske hvor innholdet er fordelt slik jeg liker det.

Jeg er rolig, jeg er aldri sint, jeg yter ikke vold og jeg er glad i mine. Jeg er nysgjerrig, insiktsfull, reflektert og skifter mellom å være glad og noe annet. Jeg liker mennesker, dyr og verden; Jeg liker psyke, biologi og ukjent kraft. Jeg interesserer meg for smått innen alle grenene jeg hittil har blitt belært noe innen.

Jeg er ikke redd for å få skitt på hendene. Jeg kan ikke innse at jeg er klisjé (om jeg i det hele tatt er det). Jeg skryter så ofte jeg makter av folk jeg syns gjør en god jobb. Dog er det for ofte jeg finner meg selv i å ikke si noe, missliker det.

Jeg elsker alt, og jeg hater ingenting. Jeg er sjeldent pessimistisk om annet enn meg selv og mitt. Jeg finner gleder og gode sider i det meste og finner det som en særdeles god egenskap. Jeg har det vanskelig med å fortelle slemme folk hvordan jeg syns de skal være, og jeg skulle ofte ønske at alle var like optimistiske som meg - men snarere ikke, for hva er det vel med brukbarhet i meg om jeg ikke har noe å bidra med?

Jeg er ærlig og jeg er glad i flere enn jeg klarer å innse. Jeg liker høsten og våren, vinteren og sommeren på hver sin måte. Jeg liker å tegne, ta bilder men tror aldri jeg gjør noe større ut av det. Jeg vil utdanne meg, men jeg er redd for å ikke klare å prestere. Jeg har angst, jeg har innsett det men jeg fornekter det.

Jeg omfavner verden og lever med visse mål og meninger. Jeg liker å bli kjent med folk, lære nye ting og oppleve nye inntrykk.


(awfull, skal aldri gjøre det igjen - legge ut bilde - blir nok fjernet så fort jeg kommer til fornuft)

9 comments :

ina said...

// Det har jeg ikke peiling på! Vi betalte rundt seks tusen for Timmi, men det er jo sju år sida:>

Katrine T.J. said...

Men du er jo så pen!!! Ikke fjerne bildene e_e!

Syns det var en bra beskrivelse av deg! :D

Vi må reise sammen!!! Til et eller annet sted, i en eller annen verden ^^

Katrine T.J. said...

Sv: Jeg syns måten du beskrev det på var mye bedre, tankene bak og sånt ^^

trolia said...

Du høres ut som et flott og spennende menneske :) Ikke minst voksen for alderen!
Her er svar på kommentaren du la igjen i bloggen min :

De som er avbildet og som selges på de forskjellige stedene koster 169 kroner(alle disse selges i smal elegany vase). På nettsiden kan man få tak i større buketter som koster litt mer(her kan man få et større utvalg av vaser).

De forskjellige bukettene selges med enten drops eller sjokolade. De på bildet har drops.
Det finnes også en PEZ-bukett og en MAOM/MAMBA bukett. Men man kan få det meste på forespørsel :)

Har du diabetes? :/
Fungerer utmerket som gave også da (:

trolia said...

Vops! Skriveleif! Skulle stå elegant såklart ;)

Katrine T.J. said...

Gaah, skulle ha hatt den opp-ned :3!

Fikk du bildene jeg sendte btw?

Mvh. Linda Therese said...

sv: ja.. var på Odda Litteratursymposiet. årets tema var diverse typer smuss og dritt i litteraturen.

trolia said...

Jøss. Så imponerende at du har greid det da. Jeg har all kunnskap om hvor dårlig sukker er for meg, men likevel greier jeg ikke la vær å innta søtsaker :( er vel litt for svak. Prøvde legge om kosthold og livstil rett før sommeren. Og det gikk superbra i sånn to måneder..:P
Du er sterk!

Mia Regine said...

SV:: Tusen takk, og back at yah! Post flere bilder, takk! :)

Neglelakk på ringer er genialt. Spesielt siden det finnes så mange pene ringer som blir grønne og røde. Litt blank neglelakk f.eks. gjør susen :)