Wednesday, October 27, 2010

Know yourself - 15/30 - Hva bidrar du med, og hva vil du bidra med?

Jeg kan med sikkerhet si at jeg er en glede for familien min.

På de små platå er jeg en hjelp for stakkarslige innsekter som er i ferd med å krysse en farlig vei eller står i passasjen for en nærsynt gammel dame. Jeg bidrar med et åpent syn og et forslag til bredt perspektiv i samtaler.

I tillegg er jeg en glad og munter elev på skolen, samt den smilende fremmede. Jeg er engasjerende og immøtekommende selv om sider av meg kanskje ikke taler til at jeg er det.

Jeg trykker inn på sider, spiller spill, og skriver under på underskriftskampanjer som støtter saker hele tiden.

I fremtiden vil jeg fortsette å bidra med det jeg har, men jeg vil også kunne være fadder til et eller flere barn, og et kriterie vil være å ha møtt dem. Jeg ønsker å adoptere hjemløse dyr og stille opp som frivillig for matutdeling til uteliggere samt kjøpe gjenstander som støtter diverse organisasjoner.

Jeg syns det er kjedelig at det ikke er mer jeg kan bidra med, og at alt skal ha begrunnelse i økonomi.

Jeg føler meg ubrukelig.




Hva bidrar du med?

4 comments :

Annaal said...

Sv: Takk! Er tilfreds med resultatet selv også, om jeg skal få si det. :)

Utifra det jeg leser her, er du et godt menneske. Kjenner meg selv igjen i mange av punktene du har skrevet ned. Tror rett og slet at oss som individer generelt har lite å bidra med alene og at det er derfor vi holder oss sammen hvis ting blir vanskelig. Et stor prosentandel av mennesker som prøver å være sterke alene klarer seg ikke, selvom det finnes noen unikum.

Mia Regine said...

SV: Hehe.. Var ikke _så_ veldig vanskelig, men tusen takk :)

Haust said...

Du bidrar også med en fin blogg og fine kommentarer!

Katrine said...

Du er så absolutt ikke ubrukelig! Du er en fantastisk venn og gjennom ungdomsskolen var du et lyspunkt i hverdagen, noe du også er nå <3 (du var bare skummel heelt i starten :3)
Du er et godt menneske med et hjerte av gull :)