Monday, October 25, 2010

Know yourself - 13/30 - Del noe du er fasinert over

Jeg er fasinert over mye. Men en ting jeg er stolt over mennesket for er deres skaperevne. Det er mye å være forbløffet over, men en av de absolutte fasinasjonene er skip. Jeg elsker dem.

Smidigheten i designet. Dristigheten. Det robuste, feminine og trofaste. Om det så er med seil(helst 1700-1800 talls skip), damp eller motor. Om den flyr, står på sjøen, er strandet eller sunket.

Skip har så mange viktige punkter igjennom tidene, hvor mennesket, dens skaper, har gitt all sin lit til at den skal gjennomføre oppgaven. Mangt et skip har sunket og dratt med seg mennesker slik Dr. Frankensteins monster var et fremskritt innen forskning men med mange negative konsekvenser som følge.


 
(Bilder fra google og angre tilfeldige steder)

Hva fasinerer deg?

2 comments :

Katrine said...

Nå kom jeg til å tenke på Vangelis. Første jeg hørte av ham var jo fra "1492: Conquest of Paradise" så han har alltid vært et skip inne i hodet mitt :D

maerii said...

Åh, jeg er ekstremt fascinert av skip. Spesielt sånne som var før i tiden, sånn med seil og hele pakka. Sånn som piratene brukte når de regjerte på havet C:

jeg liker bloggen din jeg :3