Thursday, October 21, 2010

Know yourself - 11/30 - Beskriv en minnerik dag

En minnerik dag. Det må være en av dagene jeg og elskling tilbrakte i Dubai.

 Vi var i Dubai (De forente Arabiske Emirater) i noen få dager. Og i løpet av de dagene fikk vi gjort masse! Blant annet sett verdens høyeste og dyreste hotel Burj Al Arab, bak poserende elskling i vannkanten. Da vi var på Delfin/Selshow fikk jeg kjøpt meg en hummerbamse og en delfin. De heter Kornelius og Twix.

 Da vi hadde tilbrakt mangt en time i de tradisjonelle turistgatene følte vi oss hjemme nok til å bytte ut garderoben. Plaggene fikk vi med oss hjem og på Gardermoen kledde vi oss ut i plaggene før vi gikk ut og satt oss i bilen til Terje. På The Dubai Mall, verdens største kjøpesenter hadde de verdens største utsiktsglass til akvariumet. Også med tunell og mulighet til å være med i en liten båt over akvariumet for å mate fiskene.

Alt som er på bildene kunne likegodt skjedd på én dag. For med så lite tid måtte vi løpe rundt og få så mange intrykk vi bare kunne. Solbrente ble vi óg da vi sovna på stranda dag 2.

Det minner meg på at jeg faktisk ikke har delt et eneste bilde fra Dubaituren i bloggen tidligere. Reisen fant sted i slutten av februar-starten av mars. Og jeg har selvfølgelig fotografert utallige bilder av Burj Al Kalifa(verdens høyeste bygning).

Har du et minne å dele?

7 comments :

Anonymous said...

Du skrevi innlegget om deg selv, at du har angst. Hvordan angst er dette, og i hvilken grad? Er det på en slik måte at du trenger/har trengt psykologhjelp for det? Kan du fortelle litt om det (her)? :)

Catharina said...

anon: Hei! Ta å sjekk formspringen min. Svarte på et lignende spørsmål der forleden dag : ) (trodde det var du som stilte spørsmålet)
http://www.formspring.me/AskCatharina

ANNIKA said...

Det så og hørtes herlig ut!

/steff said...

Kunne tenkt meg en tur til Dubai jeg og, men enda mer lyst til India. Var det helt på eget initiativ og lommebok dere reiste forresten? Ser for meg det må være kostbart bare for weekendtrip lissom ;)

Mia Regine said...

SV :Tusen takk, fina! :)

Carina said...

SV: Ultra er en særdeles amerikanisert mainstreambutikk hvor carina går for å kjøpe mainstreammat. In all honesty: jeg digger den butikken. De har masse, masse, masse bakevarer som er ferske for de lager mye av det selv. Yum.

Åh, den som bare hadde gubbe te å lage mat te seg! Meh. Jeg spiste Burger King i går jeg. Ehhe. My moor body.



Åh herlige bilder! Den turen så jo liiiitt digg ut. Sukk igjen. Hakke vært i utlandet på... eh... 2 og et halvt år.

Lene said...

:O Lyst til å være reiseguiden min til Dubai en gang? Jeg har reiseabstinenser som det er og har verdens største trang til å stikke av til utlandet en liten uke, så dette hjalp jo ikke akkurat på den trangen nei x) Så utrolig fint, å ikke minst gøy, ut!