Tuesday, October 19, 2010

I love Norwegians - David Lynch

Lynch er en morsom mann med et brennende hjerte for kunst. Med litt flaks er han blitt verdens mest innsiktsfulle regissør. Han aner ikke engang hva utrykket "kill your darlings" betyr. Og det gjør meg egentlig ganske glad, for det er ikke Lynch som sier han er god. Det er mediene. Han er ikke den beste, men han gjør det han brenner for, og det er det som er skjarmen.


I går kveld var cinemateket fullt. 169 stk hadde kapret seg billett til "Møte med Lynch" som innebar foredrag, mulighet til å stille spørsmål og fremvisning av den tre timer lange Inland Empire. Likevel var alle de andre salene i Cinemateket fullt opp av folk som så på live streaming. De var visst så heldige at Lynch tok en tur inn til dem likevel!

Dagbladet.no skrev i går kveld:
Før noen spurte hva som grunnen til at han hadde nordmenn med både i Twin Peaks og filmen «Mulholland Drive».

— I love Norwegians! svarte han.

Guess what? Det var elsklingen min som stilte spørsmålet! Og det er det eneste utsagnet dagbladet brukte. Dessuten skrev de feil, så om du blir lei av å ikke finne nordmenn i Mullholland Drive er det ikke så rart, det var Inland Empire det var snakk om. Trykker du her kan du dessuten se et klipp av intervjuet de få fikk være med på.

(Klikk på bildene for fullstørresle i nytt vindu.)
(Han ser definitivt rett inn i kamera!)

Det er forresten kjæresten min som har tatt de to siste bildene av ham. Som tidligere nevnt var ikke jeg med.

Meningsløs babbel:
Jeg må dessuten gjøre lekser, og skrive to Know yourself til i dag ettersom jeg ikke hadde tid i går. Også vil jeg blogge om dagens kjøp, men det får vel bli i morgen det og da. Også vridde jeg meg i spasmer på Spaceworld istad, for der lå dem innpakka i alarmbokser: Skjønnheten og udyret! Åååh, hadde broren min vært der hadde jeg fått den i dag! Minner dere på at dere må gjøre dere klare til å kjøpe den i morgen! Gleder meg som en baby!

Uuh, også kom jeg på 3. plass i Lindas bloggkonkurranse.

0 comments :