Tuesday, October 12, 2010

Favorittsitat - Challange dag 2


Jeg aner ikke om noe kjent menneske noengang har sagt dette. I min situasjon var det i hvert fall et eldre menneske som sa det i sammenhengen av noe annet, og jeg lyste opp. Jeg var svært ung da betydningen i ordene gav mening, men det har gitt meg påskudd til å stoppe påstander og ubegrunnede krangler - særlig på nett.

Det har hjulpet meg fra tidlig alder å forstå mennesker. Jeg gikk kanskje dypere i setningen enn det som var nødvendig, men jeg er glad for det - for det har gitt meg mye. Jeg har lært å ikke være en bedreviter. Jeg har ikke vært arrogant av den grunn, jeg har bare vært bevisst på meg selv. Setningen rører vel ikke så mange i opplyste år, men tenåringer og generelt bedrevitere har godt av å få "sitatet" med seg.

Hva er ditt favorittsitat?

2 comments :

Katrine T.J. said...

Så sant så sant! Meget kloke ord! Og jeg er helt enig i at flere burde få det med seg (og forstå det, ikke minst) :3

ingabi said...

Det høres VELDIG ut som noe Einstein ville sagt. Men tror ikke det er han.